Penculikan dengan pengedar

Pengenalan

. penculikan dalam sendi pinggul adalah pergerakan balas dari penambahan dan menyebabkan kaki untuk merebak ke luar. Pergerakan ini tidak dilakukan oleh paha otot, tetapi oleh otot gluteal kecil dan tengah, itulah sebabnya latihan ini sangat digemari oleh wanita. Di gimnasium, latihan ini biasanya dilakukan ketika duduk, di mana lutut sendi ditekan ke luar untuk menentang. Semasa bersenam dengan pengembang, latihan dapat dilakukan dengan berdiri, duduk atau berbaring.

Otot yang digunakan dalam penculikan

  • Otot gluteus medius tengah (M. gluteus medius)
  • Otot gluteal kecil (M. gluteus minimus)
  • Tensioner pembalut femoral
  • Otot paha luar
  • Biceps
  • Kepala panjang otot paha bisep

Seperti dalam penambahan, pengembang diikat ke dalam gelung dan dilekatkan pada pergelangan kaki. Agar tidak kalah mengimbangi, atlet harus mencari pegangan tegas. Semasa fasa pengecutan, regangan kaki hendaklah disebarkan dari badan dan perlahan-lahan kembali ke posisi awal.

Pengembara mengekalkan ketegangan selama keseluruhan pergerakan. Kemungkinan lebih jauh untuk melatih penculik dengan pengusir adalah melakukannya sambil duduk, yang lembut pada sendi lutut. Sama dengan latihan dengan mesin penambah, atlet duduk di atas kerusi dan mengikat pengembang di sekitar paha. Paha dan kaki bawah membentuk sudut tepat di sendi lutut. Dalam fasa pengecutan, lutut sendi dijauhkan antara satu sama lain dan disatukan semula.

Bidang aplikasi

Pemeriksaan sukan Dalam sukan kesihatan, perlakuan duduk secara pantas adalah digalakkan. Atlet melakukan antara 15 dan 20 pengulangan dengan rehat maksimum satu minit antara setiap set. Maksimum 3 set selesai setiap latihan.

Untuk mencapai kesihatan-mempromosikan tujuan, terutamanya otot perut dan belakang harus dilatih. Kecergasan Dalam sukan kecergasan, antara 12 dan 15 pengulangan dengan intensiti sederhana hingga tinggi dipilih. Waktu rehat antara 30 saat dan 1 minit. Selain dari menjaga kesihatan, kecergasan latihan adalah mengenai pembinaan otot yang disasarkan dan peningkatan kecergasan umum.