Penambahan dengan pengembang

Pengenalan

Pengecutan penambah menyebabkan penyebaran kaki untuk ditarik ke arah badan. Otot ini di bahagian dalam paha diabaikan dalam latihan, terutamanya oleh pelatih lelaki. The sendi pinggul membolehkan pergerakan dalam semua dimensi, oleh itu latihan dari paha otot harus ditujukan ke semua arah pergerakan.

Pergerakan balas ke penambahan dipanggil penculikan, dan memberi tekanan pada otot gluteal tengah dan kecil. Sejak paha otot dicirikan oleh otot yang besar dan kuat, penggunaan expander hanyalah pengganti terhad untuk latihan mesin di gimnasium. Untuk penumpukan otot yang disasarkan di bina badan, latihan dari kaki otot dengan pengembang harus digunakan hanya sebagai menambah.

Otot yang digunakan dalam bicep curl

  • Pengekstrak paha besar (M. adductor magnus)
  • Pengekstrak peha pendek (M. adductor brevis)
  • Pengekstrak paha panjang (M. adductor longus)
  • Otot pektin (M. pectineus)
  • Otot langsing (M. gracilis)
  • Jahitan otot Musculus sartorius
  • Otot paha dalaman Musculus broadus medialis
  • Musculus gracilis otot langsing

Pengembang diikat ke dalam gelung. Betulkan salah satu hujung berhampiran tanah dan ikatkan ujungnya di sekitar permukaan tanah buku lali. Pada kedudukan permulaan kaki diregangkan ke sisi sebelah badan.

Expander sudah berada di posisi awal dalam keadaan pra-regangan. Agar tidak kalah mengimbangi ketika berlatih dengan berat yang lebih tinggi, lengan dapat mengambil alih fungsi memperbaiki. Dalam pelaksanaan pergerakan kaki disatukan dan dibawa kembali ke posisi awal.

Pengembara harus tetap dalam keadaan tegang selama keseluruhan pergerakan. Latihan otot kaki kiri dan kanan mesti dilakukan secara bergantian. Kekuatan daya tahan bergantung pada matlamat latihan dan fizikal keadaan.

Bidang aplikasi

Pemeriksaan Untuk tujuan ini, bilangan pengulangan berada dalam lingkungan 15 hingga 20 pengulangan, dengan intensiti sederhana. Kecergasan Dalam kecergasan sukan, bilangan pengulangan adalah antara 12 dan 15, pada intensiti sederhana hingga tinggi. Waktu rehat adalah di kecergasan jarak antara 30 saat dan 1 minit dan dengan itu membolehkan banyak latihan yang berbeza disatukan ke dalam pelan latihan.

Selain dari menjaga kesihatan, kecergasan latihan adalah mengenai pembinaan otot yang disasarkan. Bodybuilding (penumpukan otot) Untuk menetapkan rangsangan yang disasarkan untuk penumpukan otot, latihan mesti dilakukan dengan peningkatan intensitas dalam kisaran 8 pengulangan. Selepas pengulangan, otot mesti dimuat supaya tidak ada pengulangan lebih lanjut. Oleh kerana beban meningkat, panjang jeda antara set mestilah sekurang-kurangnya 2 minit. Antara 4 hingga 6 set harus dilakukan setiap senaman.

Variasi dalam latihan adduktor

Sekiranya terdapat masalah di sendi lutut, pengembang boleh dilekatkan pada paha dan ketinggian pinggul.