Aluminium

Bidang aplikasi

Ubat homeopati Aluminia digunakan terutamanya untuk sembelit dan kering semua jenis. Ini termasuk sembelit dalam usus, masalah dengan membuang air kecil dan gangguan kitaran pada wanita. Di kawasan muka dan kepala, Aluminia dapat membantu melawan selaput lendir kering mulut dan pendarahan gusi serta kekeringan mata. Satu lagi bidang aplikasi adalah kesakitan rahang. Aluminia juga digunakan untuk lebih banyak masalah neuropsikologi seperti gangguan tidur (juga pada kanak-kanak) serta kegelisahan dan fobia umum.

Aplikasi berorientasikan penyakit

Penyakit konkrit yang menunjukkan penggunaan Aluminia adalah di atas semua Selain itu, Aluminia dapat membantu wanita dari semua peringkat usia yang lemah dan lambat haid, tetapi sangat letih semasa dan tidak lama selepas haid. Semua penyakit yang dapat dirawat dengan Aluminia disebabkan oleh badan kering atau air yang terganggu mengimbangi, termasuk masalah saraf: Di sini kekeringan mengganggu penghantaran rangsangan yang betul. Bergantung pada keparahan gejala dan penyakit, potensi tinggi dan pengambilan ubat secara berkala kadangkala bermanfaat.

Namun, seperti biasa, orang yang terlatih harus memutuskan dos yang tepat. - Sembelit (lihat di bawah),

  • Insomnia,
  • Gangguan kegelisahan,
  • Gangguan sensasi badan,
  • Sakit Rahang
  • Dan pendarahan gusi. Rawatan sembelit dengan Aluminia terbukti sangat berkesan.

Oleh kerana ini adalah bentuk "terlalu kering", penerapan Aluminia jelas. Sembelit boleh disebabkan oleh konsistensi najis yang keras dan tegas. Walau bagaimanapun, konsistensi yang lebih lembut juga mungkin, tetapi ini masih memerlukan banyak tekanan selama ini pergerakan usus.

Ini boleh berlaku, misalnya, dengan usus yang lembap. Dorongan untuk membuang air besar biasanya mengumumkan dirinya jauh sebelum keperluan sebenarnya timbul, misalnya melalui kiri bawah sakit perut. Walau bagaimanapun, dalam kedua-dua kes, penggunaan Aluminia dapat membantu.

Aplikasi berorientasikan gejala

Gejala utama adalah tanda-tanda umum kekeringan dan dehidrasi, seperti kulit kering, retak dan gatal, sedikit keinginan untuk membuang air kecil, keringat sedikit dan kering mulut. Dalam kes yang lebih ekstrem, gejala neurologi (saraf) juga boleh berlaku, misalnya, masalah kekeliruan atau kepekatan. Tambahan pula, orang yang bersangkutan dapat membuat dirinya terlihat batuk, terutama kering atau kronik batuk.

Secara amnya, orang itu mudah terkena selsema dan sering jatuh sakit dengan mereka. Tekak yang sensitif dan mudah marah juga boleh menjadi tanda orang aluminia. Satu lagi tanda Aluminia yang ketara adalah keinginan orang itu untuk kering, kadang-kadang bahkan perkara yang tidak dapat dicerna seperti kapur, biji kopi atau nasi yang tidak dimasak. Gejala Aluminia menjadi semakin teruk apabila bilik dan tempat tidur dipanaskan, begitu juga dengan asap tembakau, cuaca kering dan senaman fizikal. Wanita mengalami gejala yang semakin teruk selepas itu haid, yang pada orang Aluminia lemah, tetapi masih setara dengan latihan fizikal.