Bayi terlalu kecil | Tekanan semasa mengandung

Bayi terlalu kecil

Sekiranya ibu mengalami tekanan berterusan semasa mengandung atau terutama dibebani oleh peristiwa traumatik atau ketakutan akan masa depan, ini boleh membawa akibat perkembangan kanak-kanak. Kerana badan ibu sentiasa mengalami tekanan tinggi, anak yang belum lahir juga mengalami tekanan. Ini membawa kepada fakta bahawa banyak struktur yang sebenarnya memerlukan masa yang lama untuk matang lebih cepat, yang kemudiannya mengorbankan pembelahan sel dan pertumbuhan anak yang belum lahir. Akibatnya, anak yang belum lahir mungkin sangat kecil dan walaupun ia dilahirkan sebagai bayi, ia mungkin kurang berkembang daripada anak yang tidak mengalami tekanan yang hebat semasa mengandung.

Menulis bayi

Bayi yang ditulis adalah bayi yang mengalami serangan tangisan yang berterusan dan tidak puas. Bayi biasanya tidak dapat ditenangkan dan biasanya juga dipengaruhi oleh kegelisahan yang teruk. Pencetus yang mungkin bagi bayi untuk menjadi bayi menulis adalah tekanan semasa mengandung.

Masalahnya biasanya diperhatikan pada 2-3 hari pertama selepas kelahiran. Biasanya gejalanya, iaitu menangis, reda setelah kira-kira tiga bulan. Oleh kerana penyebab perkembangan bayi penulis tidak begitu jelas dan banyak orang menganggap bahawa kolik adalah sebab tangisan tidak puas, gejala ini sering digambarkan sebagai kolik tiga bulan.

Sakit perut

Sakit perut semasa mengandung dianggap sangat mengancam oleh ibu hamil. Mereka bimbang ada yang tidak kena dengan anak yang belum lahir. Dalam banyak kes, kebimbangan tidak berasas dan sakit perut tidak berbahaya.

Dalam banyak kes, pencetus meningkat tekanan semasa mengandung. Seperti yang dijelaskan di atas, ini boleh menyebabkan banyak gejala, terutama pada saluran gastrointestinal. Masalah penghadaman, pedih ulu hati dan perut sakit boleh berlaku, yang kemudian secara umum dianggap sebagai sakit perut.

Sebagai peraturan, sakit perut hilang dengan sendirinya, selambat-lambatnya ketika wanita hamil kurang tertekan atau terganggu. Sekiranya orang yang terjejas masih sangat bimbang, sangat berguna untuk bercakap dengan bidan atau pakar sakit puan, kerana mereka biasanya dapat menenangkan wanita hamil. Jenis perut kesakitan boleh jadi sangat berbeza, ada yang melaporkan rasa berdenyut-denyut, sakit menusuk dan lain-lain kesakitan yang membosankan atau kram.

Semasa kehamilan, kerana lilitan perut yang semakin meningkat, perut kesakitan boleh berlaku lebih kerap dan lebih kerap. Perut kesakitan Oleh itu boleh berlaku semasa kehamilan kerana tekanan, tetapi penyebab lain juga boleh menjadi penyebab kesakitan. Terutama jika anda hamil untuk pertama kalinya dan tidak pasti mengenai simptomnya, anda harus berbincang secara terbuka dengan doktor mengenainya. Terdapat juga banyak laman web maklumat yang berguna di Internet mengenai perubahan dalam tubuh semasa kehamilan dan gejala yang boleh terjadi sebagai akibatnya.