Cerato / timbal | Bunga Bach untuk kanak-kanak - sekiranya berlaku ketidakpastian

Cerato / plumbum

Kanak-kanak itu terlalu yakin pada pendapatnya sendiri, ia tidak dapat membuat keputusan. Kelemahan membuat keputusan ini sudah terbukti pada anak-anak kecil mengenai hal-hal biasa seperti memilih antara strawberi ais krim dan ais krim vanila atau memutuskan antara dua permainan. Mereka berfikir bolak-balik, membuat keputusan dengan cemas dan juga tidak yakin selepas itu sama ada mereka telah memilih perkara yang betul.

Sebaik sahaja mereka dapat bercakap, ayat seperti "apa yang harus saya mainkan?" atau "apa yang harus saya pakai?" didengar seratus kali sehari.

Kanak-kanak yang lebih tua banyak bercakap, bertanya banyak soalan di antara dan mementingkan pendapat orang lain yang berlebihan! Untuk persekitaran mereka anak-anak kelihatan bergantung dan tidak aman. Mereka suka mengamalkan tingkah laku atau pendapat kanak-kanak lain dan dengan mudah menjadi pengikut.

Mereka selalu dalam bahaya ditundukkan oleh orang yang dominan. Dari ketidakamanan ini timbul kekurangan spontaniti, yang tidak hilang walaupun pada masa dewasa. Untuk melakukan sesuatu mengenai ketidakamanan ini di zaman kanak-kanak dan untuk melawan rasa takut akan keputusan, pati bunga Cerato dapat digunakan. Mekar membantu mendengar lebih banyak intuisi dan suara dalaman seseorang dan tidak segera meragui keputusan yang dibuat. Penggunaan tambahan bunga Larch juga dapat dipertimbangkan ketika kurangnya keyakinan diri dan perasaan rendah diri.

Hornbeam / hornbeam

Kanak-kanak percaya bahawa mereka terlalu lemah untuk melaksanakan tugas harian mereka. Mereka berasa lesu sebaik bangun pagi, mereka letih dan geram. Di sekolah mereka kelihatan letih dan tanpa memandu, mereka mendekati tugas dengan teragak-agak dan memerlukan masa yang lebih lama untuk akhirnya menemukan permulaan.

Ini adalah keletihan mental (bukan keletihan fizikal seperti bunga zaitun). Anak-anak mempunyai mata yang letih, mungkin mereka terlalu banyak menonton televisyen dan tidak ada mengimbangi kepada kehidupan seharian yang monoton. Sekiranya mereka terkoyak dari jalan mereka, maka keletihan sering hilang juga. Bunga Hornbeam harus membantu anak-anak untuk mencari kesegaran dan ketahanan mental lagi, terutama jika mereka menderita kehidupan sehari-hari yang monoton. Anak-anak dengan itu dapat mengembangkan lebih banyak usaha lagi.

Scleranthus / Kelab berusia satu tahun

Anak cenderung mempunyai perubahan emosi dari awal, nampaknya murung, tidak stabil dan tidak seimbang. Suasana berubah dari satu saat ke saat yang lain. Ia masih boleh menjadi damai sekarang dan mula menangis dan gemuruh tanpa alasan.

Tenor asas adalah turun naik antara "bersorak setinggi langit dan sedih hingga mati! Anak-anak dapat dibandingkan dengan belalang, yang, melalui gerakan kecil di lingkungan, mulai melompat-lompat seolah-olah tanpa tujuan. Pada usia sekolah, kesukaran untuk memutuskan antara dua perkara menjadi semakin jelas, anak-anak bergoyang-goyang antara pendapat, pemikiran dan keputusan.

Mereka sukar untuk berpegang pada keputusan yang pernah dibuat dan oleh itu mereka dianggap tidak boleh dipercayai. Kerana kekurangan dalaman mengimbangi, mereka tidak fokus, sering tidak mendengar dan kelihatan berserakan. Ketidakseimbangan dalaman menguras kekuatan mereka, sejumlah penderitaan dan bahkan keputusasaan berkembang. Bunga Scleranthus harus menolong anak-anak mencari dalaman mengimbangi, kekuatan keputusan diperkukuhkan dan seharusnya lebih mudah untuk menumpukan perhatian dan konsisten. Dalam kes kekurangan tumpuan, aplikasi atau kombinasi dengan Chestnut Bud dapat dipertimbangkan.