Diet Glyx

Pengenalan

Glyx diet dikembangkan oleh ahli ekotrofologi Marion Grillpanzer. Dia menggunakan istilah glyx sebagai bentuk pendek indeks glisemik. Di dalam ini diet bukan kandungan lemak, karbohidrat dan protein makanan yang penting, tetapi indeks glisemik serendah mungkin.

Deskripsi

Diet Glyx menilai makanan mengikut indeks glisemiknya. Glyx atau GI adalah singkatan untuk indeks glisemik. Glyx menunjukkan berapa banyak makanan yang menyebabkannya darah tahap gula meningkat selepas penggunaan. Nilai-nilai ini pada mulanya penting untuk diet pesakit diabetes. Namun, segera dibuktikan bahawa perkembangan obesiti juga berkaitan dengan darah tahap gula dan insulin pengeluaran.

Prosedur diet

Kursus diet Glyx terbahagi kepada perubahan diet secara beransur-ansur. Diet bermula secara radikal dengan detoks selama dua hari dan kemudian dilanjutkan seperti diet tambahan hingga akhir. Karbohidrat khususnya harus dibahagikan kepada karbohidrat baik dan agak tidak baik dalam sistem lampu isyarat.

Prinsipnya adalah makan terutamanya karbohidrat dengan indeks glisemik rendah. Indeks glisemik makanan ditentukan mengikut kenaikan darah gula selepas pengambilannya. Semakin kurang gula darah meningkat, semakin rendah indeks glisemik.

Peningkatan dalam gula darah dimediasi oleh hormon insulin. Ia menyebabkan badan menyerap karbohidrat dan dengan itu gula dan simpan sebagai tenaga. Sekiranya insulin hanya dikeluarkan dalam bentuk berkurang kerana penyerapan karbohidrat terhad, tidak ada simpanan tenaga yang terbentuk di dalam badan. Akibatnya, tidak ada simpanan lemak yang dibuat dan anda kehilangan lebihan pound.

Rancangan Mingguan

Pada masa kini terdapat beberapa cara untuk mengikuti diet Glyx. Namun, secara klasik, ia terbahagi kepada tiga peringkat. Tahap pertama mempunyai tujuan untuk membersihkan badan.

Dalam dua hari, hanya sup yang boleh dimakan dan segelas cecair dalam bentuk teh atau air setiap jam harus diminum. Tubuh harus disucikan dari racun. Selepas itu peringkat kedua bermula.

Semasa Minggu Fatburner-Glyx anda boleh makan tiga kali sehari mengikut resipi yang diberikan. Resipi menyediakan makanan dengan indeks glisemik serendah mungkin, yang terdiri sebagai ramuan utama sayur-sayuran atau buah. Pengambilan karbohidrat yang rendah bertujuan untuk merangsang pemecahan simpanan lemak badan sendiri.

Karbohidrat yang diserap dengan makanan kurang sebagai pembekal tenaga, sehingga tubuh dapat memenuhi keperluannya dari lemak badan. Akhirnya, prinsip modular Glyx dipatuhi selama dua puluh hari. Pada fasa ketiga ini, setiap orang boleh memilih resipi secara bebas untuk sepanjang hari.

Di sini juga, prinsipnya ialah mengambil makanan sebanyak mungkin dengan indeks glisemik rendah. Selain itu, sukan juga harus dilakukan pada fasa ini. Dengan permulaan penurunan berat badan, aktiviti fizikal harus dimulakan, yang juga meningkatkan pembakaran lemak proses.