Diet Karbohidrat Rendah

Pengenalan

Mitos "buruk" karbohidrat kerana lemak yang paling teruk yang anda boleh makan telah lama wujud dan berterusan selama beberapa generasi. Oleh itu, satu petua pemakanan yang lazim dan paling penting adalah tanpa sepenuhnya karbohidrat agar menjadi langsing secepat dan secepat mungkin. Sebilangan orang memuji kaedah ini sebagai senjata pelangsing utama, yang lain memujinya sebagai tipu muslihat dan kesalahan. Tetapi apa kebenarannya mengenai diet rendah karbohidrat, yang sebahagian besarnya membuang karbohidrat? Adakah kehidupan dan terutama makan mengikut peraturan rendah karbohidrat dapat membantu menurunkan berat badan?

Penilaian perubatan mengenai diet

Dari sudut perubatan, karbohidrat rendah diet, jika dilakukan dengan betul, dapat mencapai hasil jangka panjang yang baik. Ia bukan diet kemalangan atau diet mono yang menimbulkan kekecewaan bagi pengguna setelah hanya dalam waktu yang singkat. Kekurangan kalori adalah sederhana dan pada masa yang sama protein yang mencukupi dibekalkan, sehingga tubuh tidak menuju ke jisim otot yang berharga dan mengambil tenaganya dari membakar simpanan lemak.

Pengambilan sebilangan besar buah dan sayur secara serentak membekalkan serat kepada tubuh, vitamin dan unsur surih, ini mencapai kesan kenyang dan mencegah kekurangan dan selera makan. Asid lemak yang sangat diperlukan untuk hormon mengimbangi dan metabolisme juga dibekalkan melalui kacang, minyak sayuran dan ikan. Mereka yang tidak mengalami terlalu banyak kesan sampingan penarikan gula akan menemukan prinsip yang mudah dan berjaya kehilangan berat badan dalam karbohidrat rendah diet. Secara amnya, keberkesanan latihan fizikal atau ketahanan dan latihan kekuatan juga harus disebut. Ini menghasilkan defisit tenaga yang lebih besar dan membina otot yang kuat dan ramping yang membakar tenaga walaupun dalam keadaan rehat.

Berapa banyak yang boleh saya turunkan dengan bentuk diet ini?

Pada minggu pertama, dua atau lebih kilo boleh turun di sini bergantung pada berat awal. Ini pada mulanya adalah air. Tubuh pergi ke kedai glikogen, iaitu kedai gula, dari hati dan otot dan dengan ini juga banyak air hilang dari badan.

Selepas itu berat badan akan turun dengan lebih perlahan tetapi stabil. Sudah tentu, syaratnya ialah anda makan lebih sedikit daripada keperluan kalori harian anda dan tidak mengambil terlalu banyak tenaga dalam bentuk lemak atau protein. Sekiranya anda mempunyai defisit sederhana yang dapat dipertahankan dalam jangka masa yang lebih lama, anda boleh kehilangan setengah kilo hingga satu kilo seminggu.

Semakin dekat dengan berat sasaran anda, semakin banyak lemak yang berterusan. Melalui aktiviti fizikal anda dapat meningkatkan pengambilan kalori anda lebih banyak lagi. Di sini anda mendapat lebih banyak: Petua cara menurunkan berat badan dengan sebaik-baiknya