Contoh program akupunktur untuk menurunkan berat badan | Akupunktur untuk penurunan berat badan

Contoh program akupunktur untuk menurunkan berat badan

Dan ini adalah bagaimana program penurunan berat badan seperti: 1. diagnosis: Selepas diagnosis, pilihan makanan individu dan jenis yang sesuai mengimbangi Qi dibuat. 2. menyusun rancangan diet: Dengan berunding dengan doktor, rancangan disusun untuk memastikan bekalan nutrien, menjamin rasa kenyang yang baik dan - sangat penting - sesuai dengan individu rasa dan pilihan peribadi. 3. akupunktur rawatan: Doktor memilih rawatan akupunktur yang disesuaikan secara individu dengan pesakit.

Jarum diletakkan di titik dengan pengaruh langsung pada organ pencernaan. Titik penstabil psikologi ditambah. Kerana gangguan makan boleh menjadi antara penyakit ketagihan, ahli terapi juga memasukkan jarum di tempat ketagihan di telinga.

Kadang kala pesakit diberi jarum kekal. 4. rangsangan pergerakan yang lebih: Pembelajaran Qi Gong dan Tai Chi dapat memberi kesedaran kepada tubuh yang baru dan dengan demikian harga diri yang lebih baik. Sudah tentu pergerakan lain juga diinginkan.

Berbanding dengan program diet yang panjang, kosnya rendah. Rawatan satu kali berharga antara 150 dan 400 Euro, bergantung pada usaha ahli terapi. The kesihatan syarikat insurans biasanya tidak menanggung kos.

Berat badan berlebihan dari perspektif orang Cina

Menurut perubatan Cina, penyebab peningkatan makan sangat berbeza. Kekemasan, kemurungan, ketidakseimbangan, keletihan atau tekanan boleh meningkatkan selera makan tanpa disedari dalam jangka masa panjang. Malah menulis dengan tangan kanan untuk orang kidal dikatakan boleh menyebabkan obesiti.

Mungkin kelemahan ini dikompensasikan dengan makan (atau ketagihan lain seperti rokok). Dalam beberapa kes, bagaimanapun, bahkan doktor yang berpengalaman dapat menemui sumber gangguan yang menyebabkan berat badan berlebihan. Ini termasuk, misalnya, proses dalam tubuh yang mencetuskan penyakit tanpa diperhatikan oleh pesakit (gigi mati, sinus rahang atas yang meradang, parut atau luka kecil). Ini kemudiannya dapat disatukan secara khusus ke dalam rancangan rawatan.

Penilaian perubatan akupunktur untuk penurunan berat badan

Akupunktur untuk menurunkan berat badan adalah kaedah yang lembut untuk melawan berat badan berlebihan. Akupunktur jarum pada titik yang betul harus membantu mengurangkan keinginan dan gigi manis. Di samping itu, tekanan dan mood yang tertekan dapat diatasi dengan akupunktur.

Jarum akupunktur dengan demikian dapat memberikan sokongan yang disasarkan kepada orang-orang yang kurang motivasi dan stamina setelah banyak diet yang tidak berjaya. Menurut hasil kajian AS-Amerika, rawatan ini sangat berguna menambah dan menyokong penurunan berat badan. Walaupun begitu, adalah mustahak untuk mengubah seseorang diet dan paling baik untuk bersenam secara teratur.

Untuk menurunkan berat badan dengan cara yang disasarkan, seseorang harus makan rendah karbohidrat, rendah lemak dan tinggi protein diet supaya metabolisme dirangsang seefektif mungkin. Gula-gula, minuman manis dan alkohol harus dielakkan agar tubuh dapat menumpukan perhatiannya pembakaran lemak. Sukan membantu meningkatkan jisim otot, membakar lebih banyak tenaga dan dengan itu gemuk, dan juga badan menjadi sihat. Akupunktur baik sebagai sokongan diet untuk orang yang cenderung mengidam dan makanan ringan dan bagi mereka yang mungkin memerlukan lebih banyak motivasi setelah banyak usaha diet.