Latihan menggunakan dagu berganda

Apabila melihat di cermin, yang disebut dagu berganda mengganggu banyak yang terjejas. Tujuan dari dagu berganda adalah untuk mengurangkan lemak dan menguatkan otot pada ketika ini. Walau bagaimanapun, orang-orang ini tidak semestinya berat badan berlebihan.

Orang dengan berat badan normal dan orang langsing juga boleh menderita a dagu berganda. Dalam kes ini, kulit hanya perlu diketatkan pada ketika ini. Bagi orang yang mempunyai dagu ganda kerana bengkok yang terlalu kuat kepala kedudukan, yang leher otot harus dikuatkan untuk memperbaiki kedudukan tulang belakang serviks. Sebagai peraturan, bagaimanapun, bahagian depan leher otot terlalu lemah.

latihan

Kulit diketatkan oleh otot dan tulang belakang diluruskan. Oleh itu, adalah mustahak untuk melatih mereka. Dalam teks berikut beberapa latihan terhadap dagu berkembar disenaraikan.

Lakukan ini 15 - 20 kali dengan siri 4 - 5. Sekiranya lemak dikurangkan dari dagu berkembar, seimbang diet ia penting. Dengan cara ini otot dibekalkan dengan cukup dan tidak ada lemak baru yang terkumpul.

Ini termasuk karbohidrat dan protein (contohnya nasi, kentang, quark, ikan, sayur-sayuran). Tetapi lemak juga penting untuk pembakaran lemak. Walau bagaimanapun, ini merujuk kepada lemak yang diperlukan oleh badan (contohnya di salmon).

Juga ketahanan sukan untuk seluruh badan, membantu dengan dagu berganda. Hanya latihan yang disasarkan tidak akan seefektif ketika anda melatih seluruh badan. Oleh itu, anda boleh membakar lemak dengan lebih baik.

Sudah tentu, ada kemungkinan lemak disedut di dagu berkembar. Walau bagaimanapun, ini hanya boleh dilakukan sekiranya ada kesihatan masalah yang disebabkan oleh dagu berganda. Latihan melawan dagu berganda 1 Untuk panaskan, lakukan jack jumping.

Untuk ini anda berdiri dan bersatu. Lengan diregangkan ke atas / ke sisi. Oleh itu badan anda membentuk Y.

Sekiranya sekarang anda menyatukan lengan anda, anda akan melompat ke atas dan melepaskan kaki anda dan mendarat di atasnya. Kemudian anda melompat lagi dan menyatukan kembali kaki. Jauhkan tangan anda diregangkan ke atas / ke samping.

Latihan melawan dagu berganda 2 Anda berdiri dengan punggung ke dinding dan belakang anda kepala ke dinding. Tarik bahu anda ke belakang sehingga ia bersandar di dinding. The dada diregangkan ke hadapan.

Sekarang buat leher panjang dan tarik bahagian belakang kepala ke atas di sepanjang dinding. Tekan dagu ke leher dan lepaskan lagi. Ulangi latihan ini.

Latihan melawan dagu berganda 3 Regangkan lengan anda ke depan dan pegang mereka dalam kedudukan ini. Buat lehernya panjang dan letakkan dagu ke arahnya dada. Pegang kedudukan ini selama 10 - 15 saat.

Kemudian rehatkan semua bahagian badan anda semula. Latihan melawan dagu berkembar 4 Untuk latihan ini, panjang leher anda dan gunakan kedua-duanya ibu jari. Pegang mereka di dagu anda.

Sekarang tekan dagu ke belakang dengan jari. Masih memberi tentangan dengan anda Rahang bawah. Kemudian lepaskan lagi.

Latihan melawan dagu berkembar 5Anda menjadikan leher anda panjang dan membentuk penumbuk dengan satu tangan. Sekarang letakkan penumbuk di bawah dagu anda. Tekan penumbuk ke rahang anda dan tahan selama 10 - 15 saat.

Kemudian lepaskan lagi. Latihan melawan dagu berkembar 6 Sekali lagi, buat penumbuk dengan tangan anda dan panjang leher. Kali ini buka mulut sedikit dan letakkan penumbuk anda di bawah dagu anda.

Sekarang tekan penumbuk anda dan jaga mulut buka. Pegang kedudukan ini selama 15 - 20 saat. Latihan menggunakan dagu berkembar 7Anda berbaring di punggung dengan tangan diluruskan ke atas.

Kedua-dua kaki dibengkokkan. Sekarang berjalan dengan kepala dan bahu anda sehingga semua bilah bahu anda naik. Kemudian turunkan kepala dan bahu anda lagi.

Walaupun senaman ini adalah senaman perut klasik, kerana anda berjalan dengan kepala melawan graviti, anda melatih semua otot yang berada di hadapan. Ini merangkumi otot leher dan rahang. Latihan melawan dagu berkembar 8Anda berbaring di belakang anda, lengan dan kaki terletak di atas lantai.

Sekarang angkat kepala anda dan letakkan dagu ke arah anda dada. Perlahan-lahan turun lagi dan letakkan kepala anda kembali ke bawah. Ulangi latihan.

Latihan melawan dagu berkembar 9 Berbaring di punggung anda lagi, lengan dan kaki anda terbaring longgar di lantai. Angkat kepala anda lagi dan gerakkan dagu terlebih dahulu ke arah satu bahu dan kemudian ke arah yang lain. Perlahan-lahan turunkan kepala anda dan letakkan ke bawah.

Latihan menggunakan dagu berkembar 10Anda berbaring telentang dan sebelah tangan anda berada di bawah kepala. Yang lain menggunakan telunjuk jari ke dagu. Sekarang tekan dagu ke belakang dengan jari. Dengan tangan lain periksa bahawa bahagian belakang kepala anda tidak bergulir ke atas atau ke bawah, tetapi meluncur ke hadapan atau ke belakang.

Kemudian lepaskan lagi. Kesan graviti menjadikan senaman lebih sukar daripada berdiri.