Latihan | Fisioterapi untuk kekejangan

latihan

Berjalan dengan sedar Berjalan-jalan sebentar dan pastikan untuk menarik jari kaki ke atas dan secara sadar putar kaki anda dari tumit ke kaki dengan setiap langkah. Penyelarasan Berdiri tegak dan tegak. Sekarang ketuk lantai dengan jari kaki kanan di sebelah kaki anda dan pada masa yang sama meregangkan lengan kiri anda ke bahagian kiri atas.

Ulangi 5 kali, kemudian tukar sisi. Kekuatan dan mengimbangi Berdiri di sebelah dinding atau meja dan angkat satu kaki pada sudut 90 °. Pegang kedudukan ini selama 20 saat dan kemudian tukar sisi.

Penyelarasan Ambil bola kecil dengan tangan anda dan putar mengikut arah jam ke seluruh badan anda. Tukar arah selepas 10 bulatan. 2 pusingan.

Kekuatan Berbaring di atas anda perut dan letakkan lengan bawah dan jari kaki ke atas. Sekarang tekan ke atas sehingga badan membentuk garis lurus. Pegang kedudukan ini selama 20 saat.

Paksa Lakukan 3 kali 10 lenturan lutut. Untuk membuat perkara lebih sukar, ini juga boleh dilakukan pada satu kaki atau di permukaan yang goyah.

  1. Berjalan dengan sedar Berjalan-jalan sebentar dan pastikan untuk menarik jari kaki ke atas dan secara sadar putar kaki anda dari tumit ke kaki dengan setiap langkah.
  2. Penyelarasan Berdiri tegak dan tegak. Sekarang ketuk lantai dengan jari kaki kanan di sebelah kaki anda dan pada masa yang sama meregangkan lengan kiri anda ke bahagian kiri atas.

    Ulangi 5 kali, kemudian tukar sisi.

  3. Kekuatan dan mengimbangi Berdiri di sebelah dinding atau meja dan angkat satu kaki pada sudut 90 °. Pegang kedudukan selama 20 saat dan kemudian tukar sisi.
  4. Koordinasi Ambil bola kecil dengan tangan anda dan biarkan ia berpusing mengikut arah jam di seluruh badan anda. Tukar arah selepas 10 bulatan.

    2 pusingan.

  5. Kekuatan terletak pada anda perut dan berdiri dengan lengan bawah dan hujung jari. Sekarang tolak diri anda sehingga badan membentuk garis lurus. Pegang kedudukan ini selama 20 saat.
  6. Force Lakukan 3 kali 10 selekoh lutut. Untuk menjadikannya lebih sukar, ini juga boleh dilakukan pada satu kaki atau di permukaan yang goyah.