Homeopati untuk PMS dan Sakit Period

Homeopati dan tempoh kesakitan - Adakah ia muat? Kesakitan sebelum dan dalam tempoh ini diketahui hampir setiap wanita. Tetapi sementara ada yang merasakan hanya sedikit tarikan di perut, hari-hari bagi orang lain adalah penderitaan yang nyata. Kekejangan sakit perut, migrain serangan, masalah peredaran darah dan perubahan emosi menemani haid bagi banyak wanita. Untuk mengurangkan simptom-simptom ini, mereka yang terkena penyakit sering mengambil ubat penahan sakit atau hormon. Tetapi ada cara yang lebih lembut untuk menjadikan tempoh lebih tahan lama: Digunakan dengan betul, homeopati dapat mengurangkan simptom PMS dengan ketara. Itu hanya bergantung pada menentukan gejala dengan tepat dan kemudian menggunakan globula yang betul.

Homeopati: aplikasi dan pelbagai penggunaan

Ubat homeopati bekerja mengikut prinsip kesamaan. Oleh itu, mereka merawat perkara yang serupa dengan perkara yang serupa dan dengan itu menyebabkan pada orang yang sihat betul-betul gejala yang akan disembuhkan pada orang yang sakit. Namun, pada masa yang sama, homeopati sangat berkesan dalam meredakan gejala banyak pesakit.

Satu-satunya perkara yang sukar adalah mencari jenis globula yang tepat. Untuk melakukan ini, pesakit mesti menjelaskan simptomnya secara terperinci dan tepat. Setelah ubat yang betul dijumpai, dos dan irama pengambilan juga memainkan peranan penting dalam homeopati. Globula mesti meleleh di lidah atau dilarutkan dalam segelas air. Kacau air dengan globula dengan kuat dengan sudu kayu atau plastik. kopi dan ubat gigi harus dielakkan.

Homeopati untuk PMS

In sindrom pramenstruasi (PMS), wanita sering mengalami kesakitan dan gejala yang sangat berbeza. Untuk sakit kepala, masalah peredaran darah, lebih rendah sakit perut dengan kejang, kulit masalah dan kesungguhan, lima Cimicifuga D12 globules boleh diambil dua kali sehari. Gunakan globula ini dari hari ke-14 kitaran sehingga permulaan pendarahan.

Sekiranya sebaliknya anda menghadapi masalah PMS seperti insomnia, keletihan, teruk sakit kepala atau migrain, gangguan visual dan pening, mood dan ketegangan yang mengalir kesakitan dalam dada, Cyclamen D6 dapat memberikan kelegaan. Gunakan lima globula dua kali sehari dari hari ke-14 kitaran sehingga bermulanya tempoh.

Sebilangan wanita juga mengalami sejuk-tanda seperti dan sakit kepala sebelum haid, letih dan mudah marah. Magnesium carbonicum D12 membantu di sini. Ambil lima globula dua kali sehari - dari hari ke-14 kitaran sehingga permulaan pendarahan.

Homeopati untuk kesakitan period

Semasa haid, teruk sakit perut biasanya merupakan masalah terbesar bagi wanita yang terjejas. Walau bagaimanapun, ini juga dapat memperlihatkan diri mereka secara berbeza dan mempunyai pelbagai gejala yang menyertainya, yang sewajarnya juga harus ditangani secara individu.

  • Dalam kes seperti kekejangan kesakitan, yang dikurangkan oleh haba, anda harus mengambil lima Magnesium phosphoricum D4 globoli setiap jam pada hari pertama. Selepas itu, lima globoli tiga hingga empat kali sehari sudah mencukupi, jika bertambah baik, anda mungkin akan mengurangkan lagi.
  • Untuk sakit kolik yang bertambah baik dengan panas, pendarahan gelap, kembung perut, muntah, mudah marah dan sensitif terhadap kesakitan Chamomilla D6. Ambil lima globula setiap jam pada mulanya, kemudian hanya tiga hingga empat kali sehari.
  • Album Veratrum D6 membantu dengan teruk kesakitan haid dengan masalah peredaran darah, pengsan, sejuk berpeluh, loya, muntah dan berair cirit-birit. Sekali lagi, anda harus menelan lima globula setiap jam pada hari pertama dan kemudian mengurangkan irama pengambilan hingga tiga hingga empat kali sehari.
  • Sekiranya anda sudah menderita kesakitan yang teruk dan kejang sebelum permulaan pendarahan, yang menarik ke kaki, kelemahan peredaran darah dan kegelisahan, Viburnum opulus D4 dapat membantu. Ambil 5 globula setiap jam untuk hari pertama, kemudian kurangkan hingga tiga atau empat kali sehari.