Hops: Manfaat Kesihatan, Kegunaan Perubatan, Kesan Sampingan

Hop berasal dari iklim sederhana di Asia, Eropah dan Amerika Utara. Kilang ini telah ditanam selama berabad-abad untuk pembuatan bir. Bahan ubat tersebut terutama berasal dari Jerman, Republik Czech, AS dan China.

Penggunaan ubat herba dari hop

In perubatan herba, keseluruhan perbungaan kering tanaman betina (hop hop atau lupuli flos / strobulus) digunakan. Kelenjar hop (Lupuli glandula), yang juga digunakan, adalah rambut kelenjar yang diperoleh melalui penyaringan, yang membentuk rembesan melekit.

Ciri khas hop

Hop adalah pendaki berkepanjangan hingga 10 m tinggi dan berpintal kanan, mempunyai daun bergigi, bergetar dalam, kasar dengan batang panjang. Bunga betina berwarna kekuningan dan berbentuk lonjakan palsu yang menyerupai kerucut dalam penampilan. Dalam perbungaan wanita, bracts bertindih besar mengelilingi beberapa bunga kecil. Bracts serta bunganya mempunyai banyak kelenjar kuning hingga kuning keemasan dengan rembesan getah.

Apa yang perlu dipertimbangkan semasa tumbuh

Prinsip penting dalam penanaman hop adalah untuk berkembang tanaman betina dan lelaki secara berasingan untuk mengelakkan persenyawaan. Tumbuhan betina dibiakkan secara vegetatif. Sejak hop memerlukan banyak kelembapan, mereka dijumpai di alam liar terutamanya berhampiran sungai.

Sifat kerucut hop

Kerucut hop terdiri daripada daun yang saling bertumpuk seperti jubin atap, masing-masing membawa dua bunga betina di gandarnya. Pada kepingan daun anda dapat melihat rambut kelenjar berkilat jingga-kuning.

Hop cone mengeluarkan rasa pedas yang kuat. The rasa hop adalah pahit dan pedas.