Bagaimana anda dapat mengelakkan kesan yo-yo? | Melangsingkan badan dengan serbuk protein

Bagaimana anda dapat mengelakkan kesan yo-yo?

Kesan yo-yo dapat dielakkan dengan menggunakan diet sebagai peralihan kepada diet seimbang dan sihat jangka panjang. Gegaran harus dikurangkan secara perlahan selepas diet dan diganti dengan makanan yang sihat.

Apa alternatif yang ada?

Hilang berat badan dengan serbuk protein adalah permulaan yang baik untuk kesihatan jangka panjang diet, kerana anda tidak lapar sepenuhnya. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan dengan lebih cepat kerana percutian musim panas semakin hampir atau acara besar sedang berlangsung, diet yang lebih radikal sering diguna pakai, seperti Diet Turbo dengan serbuk protein atau diet mono, seperti buah atau diet sayur. Jadi kubis diet sup atau diet cuka epal membantu menurunkan berat badan dengan cepat.

Kelemahan besar dari diet mono dan radikal ini, adalah kesan yoyo yang ditakuti, yang sering terjadi setelah akhir diet. Alternatif lain yang baik untuk kehilangan berat badan dengan serbuk protein dalam jangka masa panjang adalah diet rendah karbohidrat, di mana karbohidrat dalam diet digantikan oleh protein, sayur-sayuran dan pembekal nutrien lain. Kedua-dua diet ini berdasarkan kesan mesra otot dan lemak protein.

Untuk mengekalkan berat badan yang diinginkan dalam jangka panjang, setiap diet memerlukan peralihan yang lambat ke diet seimbang setelah akhir diet. Peralihan yang perlahan di sini bermaksud bahawa setiap hari kalori mesti ditingkatkan dengan perlahan untuk mengelakkan kesan yo-yo. Tetapi walaupun itu kenaikan berat badan dapat diharapkan jika metabolisme telah "ditutup" oleh diet yang lebih lama dan kemudian makan secara normal lagi.

Berapakah kos untuk menurunkan berat badan dengan serbuk protein?

Setiap 500g tin serbuk protein, anda boleh menghabiskan rata-rata antara 5-30 € di kedai ubat, farmasi dan di Internet. Ini bermaksud bahawa timah seperti itu bertahan sekitar sebulan. Penting untuk memperhatikan ramuannya dan mengelakkan kandungan gula yang tidak perlu. Sesetengah vitamin dan nutrien lain ditambahkan ke dalam serbuk dan anda boleh memilih jenis serbuk protein mengikut rasa.

Kritikan terhadap diet

Seseorang mesti memastikan bahawa selain minum minuman protein, seseorang makan makanan yang sihat dan seimbang, rendah lemak dan kalori. Jika tidak, gegaran tambahan akan menyebabkan kenaikan berat badan dan bukannya penurunan. Lebih jauh lagi, sangat penting untuk membeli serbuk protein yang tepat untuk diet ini, kerana ia mengandungi pelbagai gula. Untuk kejayaan penurunan berat badan maksimum, serbuk protein untuk diet ini harus mengandungi banyak protein dan sangat sedikit karbohidrat.

Penilaian perubatan

Hilang berat badan dengan serbuk protein pada dasarnya adalah kaedah penurunan berat badan yang sihat dan berkesan. Protein merupakan bahagian penting dalam diet seimbang, kerana ia mencegah pemecahan protein tubuh sendiri, otot, dan pada masa yang sama mendorong pemecahan gula dari lapisan lemak. Prasyarat agar kesan ini berfungsi dengan baik adalah protein dan karbohidrat diserap hampir secara berasingan.

Oleh itu, ia membantu badan menurunkan berat badan dengan berkesan sekiranya makanan utama diganti dengan kalori rendah goncang protein lebih dari 1 - 2 minggu. Namun, dengan serbuk protein, anda harus sangat memilih untuk mencari produk yang tepat. Selalunya terdapat banyak gula dalam serbuk, yang menjadikan minuman kurang berkesan.

Sekiranya anda menggunakan serbuk protein rendah gula dan rendah kalori, diet ini adalah kaedah terbaik untuk mencapai berat badan yang anda inginkan. Dengan peralihan yang lembut ke gaya hidup yang seimbang dengan sukan dan pemakanan yang baik, anda akhirnya dapat mengekalkan berat badan yang anda inginkan dengan jayanya.