Bagaimana anda dapat meningkatkan pembakaran lemak? | Menurunkan berat badan melalui pembakaran lemak

Bagaimana anda dapat meningkatkan pembakaran lemak?

Terdapat beberapa cara untuk meningkatkan secara khusus pembakaran lemak untuk penurunan berat badan. Secara umum, kehilangan berat badan paling berkesan dengan gabungan senaman yang betul dan diet. Kecergasan latihan dapat merangsang metabolisme dan sangat membantu dalam kehilangan berat badan dalam jangka panjang.

Terdapat pelbagai cara untuk melakukan senaman dengan berkesan untuk menurunkan berat badan. Penurunan berat badan yang sihat memerlukan yang betul diet. Banyak buah dan sayur ada di menu, tetapi juga ikan, daging, telur dan produk tenusu.

Minyak sayur-sayuran, biji rami dan produk gandum yang sejuk ditekan membantu pencernaan. Rempah panas seperti cili, lada dan kari, tetapi juga cuka epal, merangsang metabolisme. Untuk homeostasis seimbang tidur yang rehat adalah penting, juga untuk pertumbuhan semula sel. Sekiranya anda ingin meningkatkan metabolisme anda, anda boleh menggunakannya makanan tambahan mengandungi misalnya L-carnitine atau kopi hijau. dan Bagaimana anda dapat meningkatkan pembakaran lemak?

Pembakaran lemak melalui sukan

Terdapat pelbagai cara untuk melatih dan merangsang pembakaran lemak dengan sukan. Untuk penurunan berat badan jangka panjang gabungan latihan kekuatan dan ketahanan latihan sangat sesuai. Anda boleh, misalnya, melakukannya latihan berat 2 unit seminggu menggunakan kecergasan peralatan dan pergi berjoging dua kali seminggu, treadmill, berbasikal atau, sebagai pemula, cuba berjalan kaki Nordik.

Untuk merangsang secara maksimum pembakaran lemak dan menurunkan berat badan, anda harus lakukan ketahanan bersukan selama mungkin, lebih baik sekurang-kurangnya 30 minit dan jika boleh selama lebih dari satu jam. Nadi tidak boleh mencapai tahap maksimum yang tetap, jika tidak, latihan tidak akan berlangsung lama. Dari nadi 55 - 60% dari maksimum jantung tingkatkan lemak anda dengan baik.

Jika anda lakukan ketahanan latihan selama satu jam atau lebih dalam "gemuk membakar zon ”, sel-sel lemak badan sendiri dipecah secara berkesan dan lapisan lemak meleleh. Sebagai peraturan, satu jam sukan tiga kali seminggu membantu membakar lemak. Penting untuk diingat bahawa tidak semua jenis sukan sama-sama sesuai untuk setiap orang. Sekiranya anda mengalami masalah sendi, anda harus mencuba berenang bukan berjoging, dan bagi orang yang sama sekali tidak melakukan sukan apa pun, disarankan untuk memulakan latihan dengan perlahan dan lembut. Berjalan kaki Nordik adalah pengenalan yang baik untuk sukan ketahanan.

Pembakaran lemak dengan berjoging / treadmill

Jogging dianggap sebagai "pembakar lemak" yang terbaik dan oleh itu cara terbaik untuk menurunkan berat badan. Ia melatih metabolisme lemak dan badan belajar membakar lemak sebagai simpanan tenaga. Latihan berkala di kawasan luar rumah atau di berlari trek mempromosikan pembinaan otot, membakar tambahan kalori.

Yang optimum metabolisme lemak latihan berlangsung pada tahap maksimum 60 - 70% jantung kadar. Sukan ketahanan seperti berjoging mempunyai kesan afterburning yang boleh bertahan sehingga 48 jam. & sukan ketahanan dan pembakaran lemak