Berapa lama saya boleh membawa anak saya menggunakan tandu / selendang? | Pembawa bayi atau sling untuk bayi?

Berapa lama saya boleh membawa anak saya menggunakan tandu / selendang?

Kemungkinan membawa anak selama beberapa jam sehari di dalam pembawa bayi atau selendang. Membawa tidak membahayakan bayi jika postur yang betul diperhatikan. Namun, anda juga harus menjaga badan anda sendiri agar orang yang membawa bayi tidak kembali kesakitan.

Sebagai peraturan, tidak biasa membawa bayi menyebabkan kelahiran kembali kesakitan apabila teknik yang betul digunakan, kerana otot-otot punggung lebih cenderung untuk dikuatkan dengan membawa. Sekiranya kembali kesakitan memang berlaku, pembawa bayi dengan tali pinggang pinggul sangat membantu kerana tali pinggang pinggul mengedarkan berat ke pinggul dan tidak meletakkan begitu banyak berat di bahu dan tulang belakang. Ia juga berguna untuk mengubah kedudukan dari semasa ke semasa, sehingga bayi dibawa ke pinggul.

Dalam jangka panjang, ia agak terbuka bila anak itu boleh dibawa dengan usungan atau selendang. Dalam kebanyakan kes, kanak-kanak itu tidak lagi dibawa dari usia 3-4 tahun dan seterusnya, kerana ia semakin bergerak dan dapat berjalan dengan lebih baik. Walau bagaimanapun, ia harus diputuskan mengikut perasaan anak sendiri dan keinginan anak, hingga usia berapa anak itu dapat dibawa.

Apa yang perlu saya lakukan jika hujan?

Sekiranya hujan dan anda masih mahu keluar dengan bayi anda, ada cara untuk melindungi anak anda dari hujan. Kemungkinan serupa dengan perlindungan dari sejuk. Di sini, sebagai contoh, penutup membawa digunakan lagi.

Ini ditarik ke atas pembawa bayi atau selempang ketika hujan dan dengan itu mengelilingi bayi. Terdapat penutup yang tahan air dan oleh itu boleh digunakan sebagai jaket hujan untuk anak. Selimut hujan ini biasanya juga mempunyai tudung sehingga anak kepala juga dilindungi.

Sebagai alternatif, anda juga boleh keluar dengan jaket pembawa ketika hujan. Ini melindungi terutamanya dari sejuk, tetapi juga terhadap hujan kerana sifat penghalau airnya. Sebagai alternatif, tentu saja, jaket hujan yang sangat besar dapat ditarik ke atas ibu bapa dan anak yang dibawa. Sekiranya anda tidak mempunyai peralatan yang disebutkan di atas, payung dari permukaan juga cukup untuk melindungi ibu bapa dan anak yang dibawa. Sudah tentu anda harus mengambil kira bahawa selepas itu hanya satu tangan sahaja yang bebas dan aktiviti tertentu hanya dapat dilakukan dengan sekatan.

Tandu untuk mendaki

Sekiranya anda ingin membawa anak anda semasa anda berjalan-jalan, anda harus memastikan bahawa kepala dan leher bayi muda disokong dengan secukupnya. Berjalan kaki di kawasan yang tidak rata menyebabkan pergerakan yang kuat. Sebagai bayi yang baru lahir tidak dapat menanggung anaknya sendiri kepala dengan mudah, adalah penting bahawa bayi duduk dengan selamat di selempang atau pembawa bayi dilengkapi dengan penyisipan dan sokongan kepala.

Setelah bayi mempunyai kawalan kepala yang baik, alat pembawa bayi yang dirancang untuk berjalan juga dapat digunakan. Ini juga disebut "Kraxe". Kelebihannya ialah orang yang membawa bayi berkeringat kurang kerana pengudaraan lebih terjamin berbanding dengan sling. Selain itu, pelapik yang sangat baik di bahagian belakang dan bahu adalah prasyarat yang baik untuk kenaikan panjang. "Kraxe" juga sering mempunyai poket dan ruang penyimpanan tambahan di mana peruntukan dapat disimpan.