Berapa banyak serbuk protein yang diperlukan untuk menurunkan berat badan? | Melangsingkan badan dengan serbuk protein

Berapa banyak serbuk protein yang diperlukan untuk menurunkan berat badan?

Dengan sihat buah pinggang fungsi, pengambilan hingga 1.5 gram protein per kilogram berat badan umumnya tidak dikaitkan dengan kesan sampingan yang serius. Sesiapa yang mahu menukarnya diet untuk menurunkan berat badan harus mengambil sebahagian besar harian kalori melalui protein, cadangannya adalah antara 40 dan 60% daripada jumlah kalori. Sumber semula jadi dengan kandungan protein tinggi adalah daging, terutama daging rendah lemak seperti ayam dan ayam belanda, ikan, telur (sebaiknya putih telur tulen), keju curd rendah lemak dan produk tenusu lain, dan kekacang.

Serbuk protein adalah makanan menambah dan tidak boleh menggantikan yang seimbang diet. Tidak lebih daripada dua hidangan serbuk protein harus diambil setiap hari, dan setelah aktiviti sukan intensif, hidangan tambahan harus diambil sebagai tambahan. Ramai pengguna juga tidak bertoleransi dengan serbuk protein dengan baik dan mengalami aduan gastrointestinal seperti kembung perut atau cirit-birit.

Bilakah seseorang mesti mengambil serbuk protein?

Secara amnya, masa pengambilan ubat tidaklah menentukan. Selagi setiap hari mengimbangi of kalori tertelan lebih rendah daripada jumlah tenaga yang habis, penurunan yang diharapkan. Walau bagaimanapun, selang waktu harus dijaga antara pengambilan serbuk protein dan unit sukan, lebih baik selepas latihan.

Kandungan protein yang tinggi boleh menyebabkan kembung perut dan loya, sebab itulah tidak digalakkan melakukan ini sebelum sesi latihan. Dalam dunia sukan, mitos yang disebut "tingkap anabolik" berterusan. Mengikut mitos ini, banyak protein harus dimakan dalam 45 minit pertama setelah menyelesaikan unit sukan, kerana otot tersebut diduga mempunyai kapasiti tertinggi untuk metabolisme nutrien.

Walau bagaimanapun, mitos ini telah dibantah beberapa kali. Proses metabolik regeneratif, yang memerlukan karbohidrat serta protein, berlangsung dalam beberapa jam hingga beberapa hari selepas unit latihan. Oleh itu, tidak semestinya sangat penting untuk mengambil sejumlah besar protein secara langsung selepas bersenam. Sebaliknya, penekanan harus diberikan pada bekalan protein yang seimbang dan berkala. Serbuk protein dengan air atau susu rendah lemak sesuai, sebagai contoh, sebagai makanan ringan kecil pada waktu pagi atau petang.

Di mana saya boleh mendapatkan resipi untuk “Menurunkan berat badan dengan serbuk protein”?

Di Internet terdapat banyak resipi lazat untuk kehilangan berat badan dengan serbuk protein, tetapi buku masakan khas juga memberikan idea yang baik dengan arahan. Penting untuk memastikan bahawa resipi tidak mengandungi terlalu banyak kalori, gula dan lemak kerana makanan yang mungkin ditambah. Anda juga boleh menemui smoothie yang mengandungi serbuk protein. Anda sering dapat mencari resipi untuk produk protein yang anda beli dengan mencari jenama di Internet atau mencarinya di label.