Seberapa cepat anda dapat melihat kejayaan? | Menurunkan berat badan dengan berjoging

Seberapa cepat anda dapat melihat kejayaan?

Pada masa ini dibincangkan bahawa penurunan berat badan melalui aktiviti fizikal sahaja jauh lebih tinggi. Ini ada kaitan dengan fakta bahawa kira-kira 250 minit ketahanan latihan setiap minggu diperlukan agar kejayaan kecil dapat dilihat pada skala. 250 minit bermaksud, misalnya, sekitar 4 unit latihan 60 minit setiap minggu.

Ini tidak dapat difikirkan untuk seseorang yang baru bermula ketahanan latihan. Dan juga banyak orang yang aktif dalam sukan tidak dapat menguruskan masa 250 minit ketahanan latihan setiap minggu. Jurnal perubatan juga menyatakan bahawa defisit tenaga harian sekitar 500 kcal diperlukan untuk menurunkan berat badan.

Menurut artikel itu, 500 kalori kurang sehari dapat dicapai, misalnya, dengan 7-9 jam sederhana berjoging seminggu, dengan syarat bahawa diet tidak diselaraskan secara tambahan dalam pengurangan pengambilan makanan. Angka-angka ini menjelaskan bahawa satu-satunya kesan berjoging mempunyai berat badan tidak boleh berlebihan. Hanya gabungan yang sihat diet, aktiviti sukan biasa dan kepatuhan pada had kalori tertentu akan membawa kejayaan sebagai pakej keseluruhan. Atas sebab ini, tidak ada data yang boleh dipercayai mengenai berapa banyak penurunan berat badan yang dapat dicapai berjoging sahaja.

Berapa banyak yang anda boleh rugi dengan berjoging?

Seperti yang telah disebutkan di atas, penurunan berat badan yang dapat dicapai dengan berjoging sendiri sayangnya sering kali berlebihan. Pada akhirnya, kunci kejayaan adalah gabungan gabungan aktiviti fizikal biasa, sihat dan seimbang diet sambil mengekalkan defisit kalori yang ditentukan secara individu, pengambilan cecair yang mencukupi dan gaya hidup sihat. Berapa banyak yang boleh hilang melalui ini berbeza dari individu ke individu. Namun, ini tidak bermaksud bahawa joging tidak berguna sebagai langkah untuk kehilangan berat badan. Yang penting sukan itu sahaja - jika tidak dipraktikkan secara berlebihan - tidak membawa kejayaan penurunan berat badan jangka panjang.

Langkah-langkah yang menyertai

Langkah yang paling penting untuk mengurangkan berat badan ketika berjoging adalah perubahan diet yang konsisten. Walau bagaimanapun, berjoging lebih cenderung dilihat sebagai langkah penyesuaian perubahan diet daripada sebaliknya. Kunci kejayaan penurunan berat badan adalah tenaga negatif mengimbangi.

Ini bermaksud bahawa badan harus menggunakan lebih banyak tenaga daripada yang dibekalkan kepadanya. Dan bukan hanya dua kali seminggu, tetapi secara konsisten mungkin setiap hari. Bergantung pada berat badan permulaan dan tujuan penurunan berat badan, defisit tenaga sekitar 500 kkal sehari disyorkan.

Selain defisit kalori, perhatian juga harus diberikan pada makanan seimbang yang mengandung cukup serat serta buah dan sayur. Selain berjoging dan perubahan diet, jumlah minum harian yang mencukupi juga berperanan. Sekurang-kurangnya 2 liter cecair harus dimakan setiap hari. Minuman yang mengandungi gula harus dielakkan.