Yoga Ketawa | Gaya yoga

Ketawa Yoga

Ketawa Yoga juga dipanggil Hasyayoga. Melalui ketawa buatan dan ketawa buatan, kesan seperti pelepasan hormon semestinya dicetuskan di dalam badan, yang menyebabkan ketawa sebenar. Yogi harus mencari kepuasan dan kebahagiaan batin. Ketawa Yoga biasanya berlaku dalam satu kumpulan, ketawa palsu akhirnya akan berubah menjadi ketawa sebenar dan sebahagiannya digabungkan dengan tradisional bernafas teknik. Ia harus memberi kesan positif pada minda dan badan dan melonggarkan kawalan kognitif yang ketat terhadap pemikiran kita.

Face Yoga

Muka Yoga dikembangkan sebagai Anti Penuaan Yoga dan, tidak seperti bentuk Yoga yang lain, mensasarkan otot-otot di wajah kita - meniru otot. Melalui merengsakan wajah dan melengkapkan wajah, kawasan otot individu diperkuat dan dikencangkan. Melalui latihan yang konsisten, beg yang seharusnya di bawah mata dan kedutan dapat dicegah atau dikurangkan. Melalui kesan santai dan melonggarkan, yoga wajah juga dikatakan memberi kesan positif pada mood yogi. Diterapkan setiap hari selama 3 minit, idealnya pada waktu pagi, yoga wajah dapat meningkatkan sinar yogi dan memberinya ekspresi segar dan berseri.

Yoga CrossFit

Cross-fit yoga adalah trend moden di mana tubuh diperkuat melalui asana intensif dan didorong ke tahap yang maksimum. Ini adalah senaman holistik, yang bukan hanya boleh mendorong tubuh untuk pertumbuhan otot, tetapi juga untuk kelenturan dan ketahanan. Elemen yoga digunakan sebagai tambahan kepada latihan berat dan kekuatan klasik CrossFit untuk meningkatkan otot batang penstabil dalam, meningkatkan fleksibiliti dan menyejukkan badan selepas bersenam. Tumpuan pada badan anda sendiri juga dapat ditingkatkan dengan Cross-Fit Yoga.

Yoga Kriya

Kriya Yoga adalah bentuk yoga yang berbeza dari yang lain kerana menekankan hubungan antara guru dan pelajar. Tidak ada kelas video atau kumpulan. Yogi harus mempelajari nilai-nilai dalaman seperti refleksi diri, disiplin dan harga diri daripada gurunya.

Melalui asana pelajar harus mencari jalan menuju kesedaran yang lebih tinggi dan akhirnya menuju pencerahan. Selain latihan fizikal, latihan pernafasan dan meditasi juga dilakukan. Hubungan antara bernafas dan jiwa memainkan peranan penting.

Melalui pengambilan oksigen yang meningkat, organisma harus menggunakan tenaga dan mengumpulkannya (Prana). Organ dan tisu harus lega dan keupayaan untuk berkonsentrasi harus bertambah baik. Chakra individu dilatih secara individu. Kelas yoga harus selalu diadakan di bawah bimbingan peribadi.