Menurunkan berat badan dengan pemakanan diet | Menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam - adakah itu mungkin?

Menurunkan berat badan dengan pemakanan diet

Diet gegaran biasanya berdasarkan prinsip bahawa mereka menggantikan makanan dan dengan itu menjimatkan kalori. Pada asasnya anda dapat menurunkan berat badan dengan prinsip ini. Namun, sering kali gegaran sebagai pengganti makanan tidak memuaskan dan ada keperluan untuk memakan sesuatu sebagai tambahan.

Namun, ini bermakna lebih banyak kalori dimakan setiap hari dan anda tidak menurunkan berat badan. Di samping itu, diet goncangan harus dikekalkan sebagai pengganti makanan untuk jangka masa yang lebih lama untuk mencapai dan mengekalkan penurunan berat badan. Selalunya sukar untuk mengekalkan motivasi untuk melakukannya. Di samping itu, diet shake biasanya mengandungi sedikit nutrien, jadi diet seimbang dengan diet berkalori lebih baik.

Langsing tidur anda?

Hilang berat badan dengan tidur sendiri tidak berfungsi, tetapi tidur memainkan peranan penting dalam pembakaran lemak. Sesiapa yang ingin menurunkan berat badan - walaupun tanpa sukan atau diet - harus memastikan bahawa mereka mendapat tidur yang cukup dan baik. Salah satu prinsip penting pelangsingan dalam diet tidur adalah rembesan hormon yang berlebihan insulin dicegah, kerana mencegah pemecahan lemak.

Untuk tujuan ini, makanan terakhir sehari harus diambil seawal mungkin dan tidak ada yang boleh dimakan sebelum tidur. Di samping itu, makan malam mesti mengandungi sedikit karbohidrat seboleh mungkin, iaitu tanpa pasta, nasi, kentang atau buah. Gula-gula dan alkohol harus dielakkan sepenuhnya. Ini mendorong pemecahan lemak pada waktu malam.

Menurunkan berat badan dengan pil pembakar lemak?

Selalunya disebut "pil pembakar lemak" diiklankan, yang boleh diambil untuk menurunkan berat badan tanpa diet dan bersenam. Persediaan sedemikian pasti tidak digalakkan. Mereka tidak membiarkan anda menurunkan berat badan dan mereka sering sangat mahal. Selalunya mengandungi bahan yang berperanan dalam membakar lemak dalam organisma. Walau bagaimanapun, hanya kerana bahan-bahan ini kemudian diambil, tiada peningkatan kehilangan lemak yang akan dicapai.

Di mana saya boleh mendapatkan resipi yang baik untuk menurunkan berat badan tanpa sukan dan diet?

Bagi kehilangan berat badan tanpa diet dan sukan, pelbagai resipi yang baik ditawarkan. Di satu pihak, terdapat banyak buku dengan resipi lazat yang sesuai untuknya kehilangan berat badan dan ada yang mengandungi rancangan pemakanan. Dianjurkan untuk membaca buku-buku yang berbeza di kedai buku dan juga memilih buku yang sesuai dengan resipi dan juga dapat membayangkan persiapannya dalam kehidupan seharian. Sekiranya perlu, anda harus mendapatkan nasihat. Di samping itu, terdapat pelbagai laman web di Internet yang menawarkan resipi yang baik untuk menurunkan berat badan.

Berapa banyak / bolehkah saya menurunkan berat badan dengan kaedah ini?

Cadangan umum mengenai seberapa banyak yang harus menurunkan berat badan tidak dapat diberikan. Tidak kira sama ada mengenai penurunan berat badan tanpa diet dan bersenam atau melalui diet atau senaman. Di satu pihak, berat yang berada dalam julat normal harus ditujukan.

Untuk tujuan ini, seseorang dapat mengorientasikan diri pada BMI (Indeks Jisim Badan), yang sesuai untuk usia seseorang dan ditentukan oleh ketinggian dan berat badan. Kedua-duanya kurang berat badan dan berat badan berlebihan memberi kesan negatif terhadap kesihatan. Di samping itu, anda seharusnya dapat merasa selesa dengan berat badan anda sendiri.

Semasa menurunkan berat badan, anda tidak boleh menurunkan berat badan terlalu banyak dalam masa yang singkat. Lebih baik menurunkan berat badan secara berterusan dalam jangka masa yang lebih lama, iaitu sekurang-kurangnya selama beberapa bulan. Ini juga mengelakkan kesan yo-yo, misalnya.

Berapa banyak yang harus atau boleh menurunkan berat badan juga bergantung pada berat awal. Dengan berat berat badan berlebihan orang, misalnya, dapat menurunkan lebih banyak berat badan dalam jangka masa yang lebih pendek daripada orang yang hanya mempunyai simpanan lemak kecil.