Menurunkan berat badan dengan globula / homeopati

Pengenalan

Homeopati semakin popular di masyarakat kita. Hilang berat badan dengan globula adalah salah satu cara untuk menurunkan berat badan. Tujuannya adalah untuk mengenal pasti dan memerangi penyebab individu berat badan berlebihan. Hilang berat badan dengan globula adalah kemungkinan yang baik untuk berat badan berlebihan orang yang telah mencuba banyak diet tanpa kejayaan. Globula bertujuan untuk meningkatkan penurunan berat badan sebagai bahagian yang sihat dan seimbang diet dengan banyak bersenam.

Prosedur

Terdapat pelbagai globula untuk kehilangan berat badan apabila berat badan berlebihan. Bergantung pada penyebab berat badan berlebihan, persiapan homeopati yang berbeza disyorkan. Terdapat globula yang merangsang pembakaran lemak atau menjalani metabolisme, serta globula yang mengurangkan selera makan atau mengatasi selera makan yang meradang.

Untuk menurunkan berat badan semasa menopaus terdapat juga globula homeopati khusus. Globula lain berfungsi melawan perut kembung sfera. Semasa menggunakan globula, perhatian diberikan kepada dos dan potensi.

D-potensi adalah pengenceran dalam nisbah 1:10, yang disebut potensi rendah, sementara potensi C, juga disebut potensi tinggi, dicairkan dalam nisbah 1: 100. Globula yang kita beli biasanya dicairkan lagi. Contohnya, anda membeli globules D6 atau D12.

Dengan globules D6, produk yang sesuai dicairkan 6 kali 1:10, sedangkan produk D12 dicairkan 12 kali 1:10. Ini sesuai dengan idea globula bahawa bahan permulaan dalam produk akhir, globula untuk pelangsingan, hanya terdapat dalam jumlah yang kecil. Untuk terapi homeopati, bahan aktif yang dicairkan disiapkan dengan gula tebu dalam bentuk globula.

Bergantung pada penyebab kelebihan berat badan, globula yang berbeza dapat diambil. Contohnya, globul yang mengandungi Kapsikum dicairkan ke potensi D12 diambil tiga kali sehari dalam jumlah 5 globula jika diet sedang bertakung. Agar rawatan berat badan yang homeopati berkesan, faktor gaya hidup negatif harus dielakkan. Ini bermaksud senaman yang mencukupi dan sihat, seimbang diet sangat penting untuk menurunkan berat badan. Dalam homeopati, pembezaan dibuat antara ubat tunggal, sediaan yang hanya mengandungi satu bahan aktif, dan ubat kompleks, yang merupakan persiapan terkoordinasi yang mengandungi beberapa ubat individu yang berkesan dalam satu bidang aplikasi.

Globula mana yang digunakan?

Terdapat pelbagai globula yang mempunyai kesan yang berbeza pada tubuh untuk mendorong penurunan berat badan. Pemilihan globula yang tepat bergantung kepada penyebab kelebihan berat badan individu. Sekiranya seseorang menderita gangguan pencernaan atau berat badan berlebihan yang berkaitan dengan disfungsi tiroid, globul mengandung Fucus vesiculosus disyorkan.

Produk ini tidak sesuai untuk orang yang mempunyai hipertiroidisme. Dalam kes yang diketahui hipotiroidisme, tiroidinum boleh membantu merangsang penurunan berat badan. Banyak orang sampai ke tahap di mana diet mereka, setelah kejayaan awal, berhenti.

Globula yang disyorkan untuk tujuan ini mengandungi bahan aktif Kapsikum. Sekiranya selera makan yang besar adalah penyebab berat badan berlebihan, ubat Madar dapat membantu mengurangkan selera makan. Helianthus tuberosus mempunyai kesan yang serupa.

Kesan penyediaan ini hanya berlaku setelah 1 - 2 minggu penggunaan biasa, melembapkan selera makan dan juga menghilangkan rasa lapar. Untuk mengelakkan kesan yo-yo, penyediaan ini harus dilakukan dalam beberapa langkah. Sekiranya seseorang menderita rasa lapar dan / atau keinginan untuk gula-gula yang berkaitan dengan kegelisahan, globula dengan Argentum nitricum boleh memberi kesan keseimbangan. Sekiranya anda merasa ingin "makan dalam kekecewaan", Kalsium Carbonicum Hahnemanni sering digunakan.