Hilang berat badan

Sinonim dalam erti kata yang lebih luas

definisi

Pengurangan berat badan (pelangsingan) dapat dicapai dengan dua cara. Untuk menurunkan berat badan, tenaga negatif mengimbangi mesti dicapai. Ini bermakna lebih banyak kalori dimakan daripada yang mesti dimakan. Ini dapat dicapai di satu pihak dengan pengurangan pengambilan tenaga (FdH klasik) dan di sisi lain dengan peningkatan penggunaan (untuk ini anda juga dapat melihat topik kami ketahanan sukan dan pembakaran lemak).

Semakin radikal strategi menurunkan berat badan, semakin cepat mencapai matlamat anda?

Ini sama sekali tidak berlaku untuk terapi pemakanan yang bertujuan menurunkan berat badan sekiranya berat badan berlebihan. Sebaliknya, yang lebih ketat, satu sisi dan rendah kalori setiap hari diet adalah, semakin besar risiko tidak dapat mengekalkan bentuk pemakanan ini dalam jangka masa yang lebih lama. Bahaya tidak mengambil nutrien tertentu cukup besar.

Dalam konteks diet satu sisi, tabiat makan yang salah menyebabkannya berat badan berlebihan dijaga. Selepas berakhirnya diet, seseorang akan kembali menjadi corak tingkah laku lama dan dengan cepat menambah berat badan. Diet BCMJika pengambilan kalori harian terlalu rendah, kesan yo-yo dipanggil.

Tubuh bertindak balas terhadap pengambilan makanan yang berkurang dengan mengosongkan depot gula, kedai glikogen yang disebut. Seterusnya, tubuh menguraikan protein dan barulah organisma mula menyerang simpanannya, lemak badan. Ini "simpanan lemak" pada perut, pinggul dan paha adalah insurans nyawa untuk keperluan.

Dengan diet berkurangan kalori, kita meniru masa kecemasan untuk badan kita. Akibatnya, program penjimatan (penurunan berat badan) akan dijalankan. Kadar metabolisme basal menurun dan akibatnya, sebaik sahaja dimakan lebih banyak, berat badan yang lama akan bertambah dengan cepat dan berat badan yang lebih banyak akan bertambah.

Perlahan-lahan menuju kejayaan

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan secara kekal, anda harus meluangkan masa. Yang ideal adalah menurunkan setengah kilo hingga maksimum satu kilo seminggu. Setengah kilo lemak sepadan dengan 3500 kalori.

Di samping itu, 500 kalori kurang sehari mesti diambil dengan makanan atau dibakar melalui latihan tambahan. Gabungan kedua-duanya paling sesuai. Bentuk pemakanan yang masuk akal adalah: Program pemakanan ini dilengkapi dengan terapi senaman individu yang disesuaikan dengan kemungkinan individu itu sendiri (idealnya bentuk yang sesuai ketahanan sukan). . - rendah kalori

  • Diversified
  • Mengikut keperluan
  • Sesuai untuk penggunaan sehari-hari (tidak terlalu rumit dalam pelaksanaannya, tidak ada resipi yang rumit)
  • Jangka masa yang lama
  • Mengandungi petua dan arahan untuk mengubah tabiat makan dan pola makan dan
  • Jangan meminta anda melepaskan makanan tertentu dan hidangan kegemaran sepenuhnya.