Rel simpanan malam | Latihan Hallux valgus

Rel simpanan malam

Langkah selanjutnya adalah rel penyimpanan malam. Oleh kerana sol harus dipakai pada kasut pada siang hari, kaki tidak dapat dilepaskan dengan baik dan tumbuh semula. Tempat simpanan malam sesuai untuk tujuan ini.

Ini dilekatkan pada kaki dari luar dan dipasang hingga di atas jari kaki. Mereka hanya digunakan untuk pemulihan semalaman dan tidak mengubah kedudukan yang rosak. Penyebar jari kaki khas juga boleh dipakai.

Ini juga bertujuan untuk membantu kelonggaran, kerana jari kaki sangat dekat kerana terlantar tulang. Namun, penyebar jari kaki ini tidak boleh dipakai dengan kasut. Penting untuk diperhatikan bahawa sol tidak menghilangkan gejala segera setelah dimasukkan, melainkan memakainya untuk jangka masa yang lebih lama mengaktifkan otot kaki dan barulah mereka dapat memberikan kelegaan. Sekiranya tidak ada peningkatan, pembedahan harus dipertimbangkan.

Ringkasan

A hallux valgus biasanya disebabkan oleh kasut yang buruk, terlalu ketat, terlalu kecil, terlalu runcing dan dipakai dalam jangka masa yang lebih lama, jika hallux valgus tidak turun-temurun. Ini menyebabkan anjakan metatarsal tulang dan dengan itu mendorong keluar dari sendi metatarsophalangeal kaki besar. Gelembung ini adalah gejala yang paling ketara dari a hallux valgus.

Selain kasut yang buruk, riwayat keluarga stres atau kepincangan kaki boleh menjadi penyebab a hallux valgus.Mobilisasi aktif dengan bantuan objek kecil di antara jari kaki atau mobilisasi kaki umum berserta latihan pengukuhan lengkungan dapat mengurangkan kesakitan dan meningkatkan statik kaki. Selain terapi aktif, sol dapat mengurangkan kesakitan dan merangsang kepekaan. Sekiranya terapi konservatif dan sol tidak membawa peningkatan, jalan terakhir adalah pembedahan.

Kawasan yang dipindahkan dibawa ke kedudukan yang betul menggunakan plat dan skru dan tendon, kapsul dan otot terpaku pada kedudukan fisiologi. Selepas 10 minggu pesakit dapat kembali bekerja dalam keadaan tertekan, bergantung kepada keadaannya keadaan.