Penawar puasa

Sinonim

terapi puasa, diet, pemakanan, menurunkan berat badan

Apakah puasa terapi?

Tujuan asal terapi berpuasa adalah untuk "menyahtoksin" dan "menyucikan" tubuh dan berfungsi untuk pertumbuhan semula tubuh dan pikiran, bukan untuk menurunkan berat badan. Bahan pencemar, yang terkumpul di dalam tubuh akibat cara hidup, lingkungan dan metabolisme yang tidak sihat, yang disebut "cinders", harus dihilangkan dan tubuh menjadi sihat dan diperkuat dari penawarnya. Sudah selama beberapa dekad kesejahteraan-chamfered sebagai penawar untuk tubuh, roh dan jiwa dipuji dan tidak jarang juga dalam konteks penurunan berat badan digunakan. Ini tidak sesuai dengan rasa sebenar kesejahteraan kesejahteraan.

Chamfered di bawah aspek mempromosikan kesihatan

Berbeza daripada dengan banyaknya upacara chamfering agama yang meluangkan masa, ia berkaitan dengan pelbagai permulaan kebajikan chamfer secara eksklusif kesihatan dan tidak mengenai aspek agama. Tujuan utama kesejahteraan yang dikecapi adalah lebih baik kesihatan keadaan badan dan kesejahteraan yang lebih baik untuk dicipta. Biasanya prosedur yang ditetapkan sebagai kebajikan tidak dibuktikan secara saintifik.

Untuk alasan ini juga dengan kesejahteraan-chamfered, kerana jenis komponen psikologi yang besar harus diteruskan. Begitu juga dengan diet yang biasa dilakukan hari ini, penyembuhan yang berbeza-beza kesejahteraan sering diberi nama penemu mereka.

  • Puasa
  • Mengeluarkan puasa
  • Panduan Berpuasa
  • Sejarah Puasa
  • Risiko berpuasa
  • Meminjam
  • Penawar puasa

Petunjuk untuk puasa terapeutik

Healing chamfering adalah terapi naturopati untuk tubuh dan jiwa yang telah diamalkan sejak zaman kuno. Ia dilakukan pada abad pertengahan dan juga hari ini untuk detoksifikasi badan, selain itu untuk membantu banyak kesihatan keluhan dan memberi kesan positif pada jiwa. Terdapat berbagai varian chamfering kesejahteraan, selain itu termasuk chamfer kesejahteraan selepas Buchinger, penyembuhan Franz Xaver Mayr, chamfering kesejahteraan setelah Hildegard of Bingen dan banyak lagi.

Selain dengan selang waktu yang dikira misalnya pada satu atau beberapa hari dalam seminggu dalam jangka masa tertentu seseorang melakukan tanpa makanan. Untuk itu Makan Malam Membatalkan atau Berselang Puasa milik. Varian klasik chamfering kesejahteraan semuanya dikembangkan dan terdiri daripada fasa yang berbeza.

Terapi berpuasa penyembuhan harus difikirkan dengan baik dan dirancang, kerana pemula dapat melakukan banyak kesalahan. Selalunya hujung minggu atau percutian juga disyorkan untuk pemula. Beberapa penawar mengesyorkan apa yang disebut hari-hari melegakan sebelum berpuasa, ini termasuk penolakan ubat-ubatan ketagihan, makanan yang sukar dicerna dan mencadangkan banyak buah, sayur-sayuran dan senaman.

Kemudian pengosongan usus belum selesai. Di sini biasanya garam Glauber digunakan, juga garam pahit boleh digunakan. Hari-hari chamfering, yang boleh kelihatan berbeza bergantung pada varian chamfering, ikuti.

Juga berapa lama fasa ini berlangsung, sangat berubah-ubah. Penentu selalu fizikal dan psikologi sendiri keadaan dan kesan sampingan yang berlaku. Pemula chamfering tidak boleh mengunyah lebih lama daripada dua minggu di bahagian itu atau melakukan sepenuhnya tanpa makanan padat.

Setelah selesai fasa chamfered seseorang tidak boleh lagi jatuh ke dalam pola makanan lama dan tidak sihat. Pemecahan chamfering biasanya dilakukan dengan perlahan oleh dua atau tiga hari struktur. Oleh itu hendaklah dimakan dengan perlahan dan sedar, bahan segar dan semula jadi harus digunakan dan bukannya gelanggang yang sudah siap agar makanan yang mudah dicerna disita.

Oleh itu, badan, terutamanya usus, secara beransur-ansur dapat membiasakan makanan padat atau peningkatan bekalan makanan lagi. Heilfasten pada mulanya ditawarkan di biara, hospital penyembuhan atau seminar dan ditemani dan diawasi secara perubatan. Itu berdiri bukan hanya berkaitan dengan praktik keimanan agama, tetapi juga sering dengan perjalanan spiritual tanpa denominasi ke dirinya dan ke tubuhnya.

Dengan persiapan dan maklumat yang tepat, sudah tentu dapat dilaksanakan di rumah. Seseorang harus membuat dirinya sedar tetapi dengan itu benar-benar tersembunyi pelepasan dari kehidupan seharian yang penuh tekanan dan boleh dilakukan. Walau bagaimanapun, seseorang harus merancang terutama untuk pintu masuk ke dalam waktu mengejar sekerap mungkin, seperti hujung minggu atau percutian.

Hampir setiap penyembuhan chamfering bermula dengan hari pembuangan yang disebut. Di sini badan akan terbiasa dengan pengambilan makanan kecil yang akan datang. Orang ramai makan makanan yang mudah dicerna, seperti buah, sayur kukus dan banyak cairan dalam bentuk teh atau sup jernih. Produk tenusu, gula, makanan mewah, daging dan ikan harus dielakkan sejauh mungkin.

Sebelum bermulanya hari pengosongan usus dikosongkan, untuk ini ada persiapan dari farmasi seperti garam Glauber, Bittersalz atau enema. Selepas hari-hari chamfering, chamfering break dan susunan hari mengikuti. Siapa yang berkeliaran di rumah dan tidak di bawah pengawasan perubatan, projeknya harus disusun sekurang-kurangnya sebelumnya dengan doktornya.

Doktor dapat menunjukkan kemungkinan bahaya dan tanda amaran. Sekiranya kekurangan dan kelemahan, anda mungkin perlu menghentikan puasa sebelum waktunya. Terutama dalam masa chamfering seseorang harus mendengar badannya dan bertindak balas sekiranya perlu terhadap aduan.

Pada hari-hari struktur, yang mengikuti fasa chamfering, tubuh harus membiasakan dirinya kembali perlahan-lahan dengan makanan. Pada fasa struktur, sangat penting untuk memperhatikan isyarat tubuhnya dan mengikuti perasaan tepu. Hanya sebahagian kecil sahaja yang harus disediakan dan dimakan dengan senang dan tanpa tergesa-gesa.

Ini mestilah hidangan segar, semula jadi dan mudah dicerna. Gula, makanan siap, alkohol dan kopi harus terus dielakkan. Kuantiti minum juga harus diperhatikan selama hari-hari persediaan.

Rempah-rempah dan terutama garam hanya boleh digunakan dengan berhati-hati selama hari-hari penumpukan. Selepas sembuh puasa yang singkat, sekurang-kurangnya dua atau tiga hari penambahan ini harus dijalankan. Peralihan yang lembut ke makanan dan yang normal diet harus mencegah perut kejang, ketidakselesaan, masalah peredaran darah dan masalah pencernaan.

Pencahar seperti garam Glauber atau garam Epsom tidak boleh diambil lagi. Biasanya, usus menjadi aktif dan berfungsi semula melalui makanan dan minum yang mencukupi. Walau bagaimanapun, beberapa hari mungkin berlalu sebelum pencernaan berlaku berlari lancar lagi.