Fisioterapi / rawatan | Latihan untuk sakit siku

Fisioterapi / rawatan

Bagaimana rawatan, terutamanya dalam bidang fisioterapi, kelihatan sangat bergantung pada penyebab penyakit tersebut sakit siku. Sudah tentu, tujuan utamanya adalah untuk memerangi kesakitan. Ini harus dilakukan selama jangka masa yang mungkin dan pada masa yang sama penyebab yang bertanggungjawab terhadap kesakitan harus dihapuskan. Terutama tekanan berlebihan dan tekanan yang salah dapat dirawat dan dihilangkan. Ahli terapi mempunyai pelbagai pilihan untuk mereka merawat kesakitan in sendi siku: Aplikasi panas, sejuk dan elektrik untuk merangsang otot, bertambah baik darah peredaran darah, mengurangkan keradangan dan mengurangkan rasa sakit Ultrasound dan kejutan terapi gelombang juga sebagai sebahagian daripada rawatan kesakitan dan melonggarkan lekatan Limfa saliran untuk mengurangkan pembengkakan pada sendi dan meningkatkan metabolisme Terapi manual untuk mengurangkan kesakitan pasif mobilisasi sendi, untuk memperbaiki peredaran darah dan mencegah lekatan Fisioterapi dengan dan tanpa peralatan untuk menguatkan, menstabilkan, meregangkan dan menggerakkan sendi siku MTC / perubatan Mengetuk untuk menstabilkan sendi dan meningkatkan metabolisme Terapi sangat berorientasi pada penyembuhan luka fasa tisu.

  • Aplikasi panas, sejuk dan elektrik untuk merangsang otot, memperbaiki peredaran darah, mengurangkan keradangan dan mengurangkan rasa sakit
  • Rawatan ultrabunyi dan terapi gelombang kejutan juga sebagai rawatan kesakitan dan melonggarkan lekatan
  • Saliran limfa untuk mengurangkan pembengkakan sendi dan melancarkan metabolisme
  • Terapi manual untuk menghilangkan rasa sakit, mobilisasi sendi pasif, memperbaiki peredaran darah dan mencegah lekatan
  • Fisioterapi dengan dan tanpa peralatan untuk menguatkan, menstabilkan, meregangkan dan menggerakkan sendi siku
  • MTC / pita perubatan untuk menstabilkan sendi dan meningkatkan metabolisme

Sakit semasa latihan trisep

Kesakitan semasa latihan trisep mungkin menunjukkan tendonitis. Ini biasanya disebabkan oleh beban tendon yang berterusan. Orang yang terkena merasakan ini dengan menarik, merobek sakit di kawasan siku, yang semakin teruk sebaik tendon digerakkan.

Kesakitan tekanan di kawasan penyisipan tendon juga merupakan aduan biasa. Pada mulanya, orang yang terlibat tidak menyedari apa-apa semasa latihan. Hanya pada waktu siang atau keesokan harinya tanda-tanda pertama muncul dengan perasaan yang serupa dengan otot yang sakit.

Namun, tidak seperti sakit otot yang normal, keluhan itu berlanjutan dan menjadi sakit kekal ketika latihan berlanjutan, yang akhirnya menjadikan latihan tidak mungkin dilakukan. Sekiranya anda mengesyaki kecederaan trisep, anda harus berhenti berolahraga dengan segera dan berjumpa doktor untuk mendapatkan diagnosis yang tepat. Selepas itu, mungkin diperlukan untuk melepaskan lengan sementara dan mengembalikannya ke posisi semula melalui latihan tertentu.