Pil diet

Pengenalan

Bagi kebanyakan orang, badan langsing adalah lambang daya tarikan. Ramai yang berjuang untuk kesejahteraan mereka sendiri dan membuat banyak usaha untuk mengatasi simpanan lemak berlebihan. Cepat atau lambat, banyak orang yang ingin menurunkan berat badan mencapai had fizikal dan mental mereka dan, setelah diet kemalangan yang tidak berjaya dan program sukan yang berlebihan, mungkin menggunakan kaedah yang lebih ekstrem. Industri ini menyokong khayalan bahawa ada jalan pintas untuk tokoh impian tanpa sekatan dalam tingkah laku makan - yang disebut diet pil sepatutnya menjadikan ini mungkin. dan

Pil diet apa yang ada?

Terdapat banyak diet pil di pasaran. Sejak obesiti semakin meluas di masyarakat kita hari ini, industri ini menghasilkan berjuta-juta dolar setahun dalam penjualan ubat-ubatan keajaiban ini. Sebagai tambahan kepada pil dan serbuk yang terdapat di kedai ubat dan pasar raya, malah ada persediaan resep yang disalahgunakan sebagai diet pil.

Kesan sebenar mereka dalam proses penurunan berat badan sangat dipersoalkan, tetapi kesan sampingan mereka yang kadang kala lebih berbahaya. Berikut ini kami akan memperkenalkan beberapa pil diet ini.

Sebilangan besar pil diet yang diiklankan adalah ubat preskripsi yang mesti diresepkan oleh doktor.

Persediaan ini biasanya digunakan untuk penyakit serius lain dan sering disalahgunakan di luar garis panduan sebagai produk pelangsingan. Mereka adalah ubat yang sangat kuat yang kadang-kadang dikaitkan dengan kesan sampingan yang besar. Dalam keadaan apa pun, terapi diri dengan pil diet preskripsi tidak boleh dilakukan tanpa pengawasan perubatan, kerana boleh menyebabkan keadaan yang mengancam nyawa. Ubat preskripsi yang disalahgunakan sebagai pil diet termasuk julap dan diuretik, selain penekan selera makan.

Prosedur diet dengan pil diet

Pil diet sering menjanjikan kejayaan yang jelas tanpa tindakan pihak pengguna. Hanya melalui pengaruh yang diharapkan terhadap metabolisme, mereka yang ingin menurunkan berat badan dapat menurunkan berat badan. Dalam kes terbaik, pil diet adalah tambahan dalam diet dan menyokong perubahan diet.

Malangnya tidak ada jalan penyelesaiannya. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan dalam bentuk lemak secara kekal, anda harus mengambil lebih sedikit tenaga daripada yang anda gunakan. Mengambil pil ajaib sahaja tidak akan membawa kejayaan.

Sebilangan besar pil diet sama sekali tidak berkesan, dalam keadaan terburuk malah berbahaya. Oleh itu, jika anda ingin menurunkan berat badan, anda harus mengubah diet anda. Dalam beberapa kes, perubahan kecil seperti meninggalkan minuman manis dan jus atau gula-gula dan kerepek di hadapan televisyen boleh menyebabkan penurunan berat badan.

Sekiranya anda ingin mencapai kejayaan jangka panjang, anda harus makan makanan yang seimbang, mengambil banyak protein dan lemak sihat yang mencukupi dan mengurangkan pengambilan karbohidrat. Penting untuk mengurangkan pengambilan kalori dan meningkatkan pengambilan kalori badan dengan setiap pendekatan. Sesiapa yang ingin meningkatkan penggunaan tenaga mereka, selain diet mereka, harus fokus pada lebih banyak latihan dan aktiviti sukan dalam kehidupan seharian. Endurance latihan juga mengukuhkan sistem kardiovaskular dan latihan kekuatan dengan berat badan membina otot yang sihat dan langsing, yang juga mempunyai perolehan tenaga yang jauh lebih tinggi daripada jisim lemak ketika berehat.