Pilates

definisi

Pilates adalah moden kesihatan-mempromosikan kaedah latihan untuk seluruh badan. Dengan sistematik regangan dan latihan kekuatan, Pilates menguatkan kedua-dua kumpulan otot yang besar dan khusus lebih kecil dan dengan itu meningkatkan kekuatan otot, penyelarasan dan rasa badan terhadap mengimbangi. Dalam latihan Pilates adalah mustahak untuk melakukan latihan secara sedar, terkawal dan tepat. Oleh itu, Pilates juga mengandungi komponen penekanan tumpuan dan santai dan dengan itu menggabungkan latihan fizikal dan mental yang luar biasa.

Apakah syarat yang akan saya bantu Pilates?

Kerana Pilates melatih kumpulan otot yang lebih kecil dan lebih dalam, sangat sesuai untuk rawatan punggung kronik kesakitan dan pencegahan cakera herniated dan oleh itu mempunyai perubatan dan kesihatan-memelihara perkaitan. Pilates secara khusus melatih otot-otot yang menyokong dan mengekalkan tulang belakang, yang disebut otot belakang autochthonous. Otot yang dikuatkan dapat membawa berat badan dengan lebih baik.

Akibatnya, tekanan dan tekanan setiap hari seperti berdiri atau duduk yang berpanjangan memberi tekanan pada otot, yang bermaksud gejala keletihan, yang menampakkan diri dalam kesakitan, menurun atau bahkan hilang sepenuhnya. Sebaliknya, pergi ke gim, menguatkan otot punggung yang sangat cetek dan menyumbang lebih sedikit pada otot sokongan tulang belakang. Pilates juga memberi manfaat kepada pesakit yang mengadu postur tubuh yang buruk, biasanya dikenal sebagai "punggung berongga" atau "bonggol", atau bahkan scoliosis.

Di sini juga, menguatkan otot sokongan tulang belakang mengimbangi kelengkungan teruk di kawasan tulang belakang toraks atau lumbar yang disebabkan oleh postur yang tidak betul dalam kehidupan seharian, sehingga mencapai postur yang tegak dan sihat. Pilates juga menguatkan lantai pelvik otot dan otot perut. Ini sangat berguna untuk pesakit yang menderita masalah lemah kawalan kencing, kerana otot sfinkter, kedua-duanya pundi kencing dan Rektal, dapat diperkuat melalui latihan Pilates tertentu dan dengan demikian dapat "menutup" dengan lebih mudah.

Pilates juga membantu melawan keletihan, kegugupan dan keletihan. Dengan membuat pergerakan sedar, tepat dan terkawal semasa Pilates, seseorang juga melatih kepekaan mental dan emosi. Ini mempunyai kesan menghilangkan tekanan dan menenangkan dan meningkatkan kesejahteraan umum, dengan akibatnya tekanan dan penyakit yang disebabkan oleh tekanan dapat dikurangkan dengan ketara.

Latihan juga meningkatkan keupayaan untuk berkonsentrasi. Ini boleh menjadi terapi alternatif yang baik untuk orang-orang yang sering pelupa atau tidak berpikiran dan ingin mengatasi ini. Sudah tentu, Pilates sesuai untuk sesiapa sahaja yang gemar bersukan dan hanya ingin bersenam.