Rama-rama

Latihan rama-rama dihitung di sebelah akhbar bangku dan bulu sebagai bentuk latihan untuk pengembangan dada otot dan terutamanya digunakan dalam bina badan. Namun, berbeza dengan akhbar bangku, di mana trisep (M. triceps brachii) dan otot deltoid (M. deltoideus) mengambil alih sebahagian kerja, otot pektal ditekankan dengan cara yang lebih terpencil pada rama-rama. Oleh itu, varian ini sangat sesuai dalam fasa definisi.

Terutama struktur otot dada dapat dioptimumkan dengan Rama-rama. The Butterfly adalah latihan khas untuk prinsip pra-keletihan. Tekan bangku untuk pembinaan otot, rama-rama dan bulu untuk definisi.

Otot terlatih

Deskripsi

Latihan Rama-rama hanya dapat dilatih pada peranti. Atlet duduk dengan badan atas tegak dan tulang belakang menyentuh bahagian belakang badan. Dengan kedua-dua tangan panduan dipegang dengan kuat di tangan di dada ketinggian.

Pada posisi permulaan, lengan hampir terbentang pada sudut 180 °. The dada otot diregangkan secara maksimum pada ketika ini. Oleh kerana lengan ditutup di hadapan badan, otot semakin berkontrak.

Lengan tetap diregangkan. Penjagaan khas mesti diambil untuk memastikan bahagian atas badan bersentuhan dengan sandaran semasa fasa pengecutan. Berat latihan dan bilangan pengulangan berbeza-beza bergantung pada matlamat latihan dan keperluan prestasi. Sekiranya tidak ada peralatan yang tersedia, kesan penyesuaian otot yang sama dapat dicapai dengan "terbang".

Pengubahsuaian

Untuk melatih bahagian otot dada yang berlainan, tuas boleh diubah. Sekiranya bukan hanya tangan, tetapi keseluruhannya lengan digenggam oleh pemandu, bahagian dalam otot dada dilatih dengan lebih intensif. Dengan menggunakan expander, Butterfly boleh digunakan dalam latihan di rumah.