Sekiranya anda menggunakan pita untuk kembali ke sukan? | Kertas dinding tendonitis Achilles

Sekiranya anda menggunakan pita untuk kembali ke sukan?

Masuk akal untuk mengetuk Tendon Achilles sebelum atau semasa sukan untuk meningkatkan kestabilan. Di satu pihak, ini dapat mencegah kecederaan lebih lanjut, kecederaan sekunder atau bahkan berulang, iaitu keradangan berulang, dan di sisi lain ia dapat melepaskan beban tekanan dari meradang Tendon Achilles. Walaupun begitu, penjagaan harus diambil untuk kembali ke sukan dengan perlahan dan berhati-hati. Pita itu bukan jaminan untuk kestabilan seratus peratus. Topik serupa di laman web kami:

  • Pembalut untuk tendonitis Achilles

Sekiranya tendon Achilles yang bengkak ditoreh?

Sekiranya berlaku bengkak Tendon Achilles, keradangannya sudah agak maju. Mungkin pita tidak dapat berbuat banyak lagi untuk mempercepat proses penyembuhan. Namun, bengkak selalu menunjukkan bahawa cecair terkumpul di dalam tisu dan sama ada dihasilkan lebih banyak atau diangkut lebih buruk.

Seperti yang telah disebutkan, mengetuk dapat mempromosikan darah peredaran. Bertambah darah aliran juga boleh membawa kedua-dua kesan. Di satu pihak, lebih banyak cecair dapat sampai ke kawasan yang terjejas melalui lebih banyak isi kapal, tetapi di sisi lain kapal juga dapat menyerap cecair di sana dengan lebih cepat dan dengan demikian mengeluarkannya.

Walau bagaimanapun, ini mengimbangi bergantung kepada banyak faktor lain. Di sini adalah penting untuk diperhatikan bahawa pita itu digunakan sedemikian rupa sehingga mempromosikannya limfa saliran (iaitu saliran cecair bebas). Terdapat kaedah khas menggunakan pita tersebut. Oleh itu, disarankan agar penggunaan pita yang betul ditunjukkan secara profesional.

Apa yang perlu anda pertimbangkan semasa mengetuk tendon yang koyak?

Pecahnya tendon Achilles biasanya berlaku dengan pergerakan yang jarang tetapi kuat. Kecederaan ini sering menyerang pesakit seks lelaki berusia antara 30 hingga 50 tahun. Pecahnya biasanya dapat didengar dengan jelas dan diikuti dengan tiba-tiba tajam kesakitan.

Di sini juga, pita boleh berguna untuk meningkatkan kestabilan dan melegakan tendon sehingga kedua ujungnya dapat saling berdekatan. Walau bagaimanapun, dalam kes pecah tendon Achilles, dalam kebanyakan kes, mengetuk sahaja tidak mencukupi. Lawatan ke doktor juga sangat diperlukan. Kerana pecahnya jarang dapat dirawat secara konservatif, biasanya ia mesti dirawat secara pembedahan. Dalam kes ini, pita hanya boleh digunakan selepas operasi untuk memberikan lebih banyak kestabilan.

Kos Pengambilan

Aplikasi sekali pakai a pembalut pita dalam kes Tendonitis Achilles biasanya merupakan prosedur yang menjimatkan. Bahan yang digunakan boleh didapati di farmasi atau kedai dalam talian dengan harga yang rendah. Namun, harus diingat bahawa biaya untuk perawatan dengan kaset dapat meningkat jauh jika pembalut harus dipakai untuk jangka waktu yang lebih lama.

Bahan-bahan tersebut tidak dapat digunakan kembali seperti rawatan dengan ortosis. Sekiranya pembalut diperbaharui, kaset lama mesti dibuang dan yang baru digunakan. Perkara yang sama berlaku untuk bahan pelapik tambahan yang digunakan.

Sekiranya sisa pelekat pada kulit harus dikeluarkan berulang kali, mungkin perlu membeli pelarut yang sesuai dengan kulit. Kos untuk membuat rakaman sekiranya Tendonitis Achilles Oleh itu, dikira berdasarkan jangka masa permohonan dan jumlah bahan yang digunakan.