Melangsingkan badan dengan serbuk protein

Pengenalan

. diet pasaran penuh dengan produk, serbuk dan pil yang direka untuk membantu pengguna menurunkan berat badan - tentu saja tanpa memperoleh sejumlah wang yang besar. Serbuk protein adalah sebahagian daripada peralatan asas kesihatan dan atlet profesional. Tetapi bolehkah serbuk protein benar-benar membantu orang menurunkan berat badan? Atau adakah ini hanya satu penipuan oleh industri penurunan berat badan untuk sekurang-kurangnya menjadikan dompet pengguna lebih ringan?

Bolehkah serbuk protein berguna untuk menurunkan berat badan?

Satu perkara penting pertama: serbuk protein tidak semestinya diperlukan untuk kehilangan berat badan. Berat badan berlaku apabila pengambilan kalori dari diet kurang daripada tenaga yang dikonsumsi setiap hari, misalnya melalui metabolisme asas dan aktiviti fizikal. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, anda harus mengikuti yang seimbang diet yang kaya dengan protein dan rendah karbohidrat, serta latihan dalam kehidupan seharian dan sukan.

Berkenaan dengan pemakanan, serbuk protein memang boleh berguna sekiranya penurunan berat badan dapat dicapai dengan kehilangan jisim otot yang paling sedikit. Perubahan dalam diet dengan pengambilan kalori yang rendah pada mulanya disertai dengan penurunan berat badan yang besar kerana pengosongan simpanan glikogen. Sekiranya jumlah latihan kecil, seperti ketahanan latihan sahaja, langkah seterusnya adalah kehilangan jisim otot.

Malangnya, yang paling berterusan adalah simpanan lemak, yang mana ia ingin mengatasi terutamanya ketika kehilangan berat badan. Peningkatan bekalan protein melalui diet dalam kombinasi dengan latihan kekuatan sebahagiannya dapat mencegah kehilangan otot. Sumber daging, ikan, telur atau protein sayuran boleh digunakan, tetapi juga serbuk protein.

Serbuk protein mempunyai kelebihan kerana mempunyai kandungan protein (atau protein) yang tinggi dengan kandungan karbohidrat rendah dan lebih sedikit kalori. Walau bagaimanapun, anda harus memperhatikan komposisi serbuk protein. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, anda harus memilih produk seperti whey atau whey isolate.

Bagaimana cara menurunkan berat badan dengan serbuk protein?

Terdapat pelbagai cara untuk menurunkan berat badan dengan serbuk protein. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan beberapa kilogram dengan cepat untuk tujuan yang sangat dekat pada waktunya, a diet turbo dengan protein shake dari Almased atau Yokebe memang popular. Diet ini membawa kejayaan penurunan berat badan yang cepat, tetapi mempunyai risiko tinggi kesan yo-yo.

Hilang berat badan dengan serbuk protein sangat kerap dirancang sedemikian rupa sehingga makanan individu diganti dengan a goncang protein. Serbuk protein dicampurkan dengan air atau susu rendah lemak dan diminum. Penjagaan harus diambil untuk memastikan bahawa serbuk protein mengandungi sedikit karbohidrat mungkin dan beberapa bahan tambahan yang tidak perlu.

Pada masa yang sama, anda boleh memilih serbuk protein mengikut rasa. Terdapat pelbagai arah seperti vanila, coklat atau strawberi. Sedap rasa menjadikannya lebih mudah untuk terus berjalan. Untuk kejayaan maksimum, makanan utama yang lain mestilah rendah lemak dan seimbang. Aktiviti sukan juga meningkatkan metabolisme dan luka bakar kalori.