Bunga Bach Scleranthus

Penerangan mengenai bunga Scleranthus

Scleranthus tumbuh lebat dan bercabang di tanah berpasir. Kelompok bunga Scleranthus berwarna hijau pucat hingga gelap muncul dari bulan Julai hingga September.

Keadaan fikiran

Salah satunya tidak tegas, tidak menentu, tidak seimbang secara dalaman. Pendapat dan perubahan mood dari satu saat ke saat yang lain.

Kanak-kanak Keanehan

Kanak-kanak sering memasuki keadaan Scleranthus yang negatif dalam dua tahun pertama kehidupan. Banyak kesan, dorongan dan pemikiran tidak dapat disatukan untuk membentuk titik fokus yang jelas, berkeliaran tanpa tujuan. Kanak-kanak cenderung mempunyai perubahan emosi, kelihatan murung, tidak seimbang dan tidak stabil.

Di tengah permainan damai, anak itu mula menangis dan menjerit. Di sekolah, anak-anak mempunyai masalah untuk berkonsentrasi, berayun antara pendapat, pemikiran dan keputusan. Mereka nampaknya tidak dapat dipercayai kerana mereka menghadapi masalah dengan keputusan, tidak bersendi, melupakan beberapa perkara kerana lompatan dalam pemikiran menyukarkannya untuk didengar.

Pengumuman orang dewasa

Dalam keadaan Scleranthus yang negatif, anda seperti sepasang timbangan, sentiasa bergerak, berayun dari satu ekstrem ke yang lain. Yang dalam mengimbangi tiada, dorongan dari luar cukup untuk melihat dan merasakan semuanya bertentangan. Hari ini anda dapati jiran anda sangat disukai, esok dia akan bertemu dengan anda saraf sangat.

Keputusan setelah dibuat dengan cepat dibatalkan, begitu juga keputusan yang ditolak diambil lagi. Seseorang berpusing-pusing antara dua keputusan tanpa hasil, misalnya, jika seseorang itu memutuskan pasangan, profesi atau destinasi percutian. Secara emosional, seseorang bergetar antara gembira ke langit dan sedih hingga mati, secara fizikal seseorang sangat aktif atau tidak apik.

Kadang-kadang wanita Scleranthus menukar almari pakaian mereka beberapa kali sehari - selalu mengikut mood. Ketidakupayaan umum untuk memutuskan antara dua perkara memerlukan banyak kekuatan, menyebabkan keputusasaan dan penderitaan, air mata mengalir. Berbeza dengan Cerato, lelaki Scleranthus tidak meminta nasihat orang lain; dia berusaha mencari jalan keluar sendiri, tidak kira berapa lama masa yang diperlukan.

Secara luaran, keadaan Scleranthus negatif juga menampakkan dirinya dalam banyak gerakan berlebihan. Seseorang membuat isyarat saraf yang tidak menentu. Penyakit seperti turun naik darah tekanan, mengimbangi masalah, penyakit bergerak, bergantian antara sembelit dan cirit-birit berkembang. Mengembara kesakitan pada otot dan sendi sangat khas ("baik, di mana sakitnya hari ini?").

Matlamat bunga aliran Scleranthus

The Bach Flower Scleranthus harus membantu mendapatkan semula dalaman mengimbangi, keseimbangan dan ketabahan. Anda membuat keputusan yang tepat dari masa ini dan mempunyai kekuatan untuk bertahan dengannya.