Water Violet / Sump water nib | Bunga Bach untuk kesunyian pada kanak-kanak

Water Violet / Sump water nib

Anak-anak tenang dan tenang, kelihatan berkelakuan baik dan hanya menarik perhatian positif, jika tidak. Mereka suka bersendirian dan permainan kanak-kanak lain tidak begitu menarik minat mereka. Dalam kesepian yang mereka pilih sendiri, mereka tidak sedih tetapi merasa lebih unggul, mereka sombong dan bangga.

Malah kanak-kanak yang lebih kecil suka bermain dengan tenang dan bersendirian, tetapi juga kelihatan pemalu dan pemalu. Apabila mereka semakin tua mereka ingin menjadi sesuatu yang istimewa, mungkin mereka memakai pakaian mewah, memerlukan jarak, tidak suka bergaul dengan orang, kadang-kadang mereka berhenti berkomunikasi dengan persekitaran mereka, hingga autisme. Mereka mahu dapat melakukan segala-galanya, menyelesaikan masalah mereka sendiri dan mampu melakukannya.

Terdapat bahaya bahawa anak-anak ini akan berkembang menjadi keperibadian egosentrik dan sombong. Dalang di latar belakang, yang tidak membuat tangannya kotor. Namun, mereka juga penasihat yang baik yang dapat bertindak dalam situasi sukar seperti "Rock on the Waves". Setiap kali ibu bapa mengetahui bahawa anak itu menderita kerana kurangnya hubungan dan pengasingan, mereka harus memikirkan bunga Water Violet. Bunga itu dapat membuat anak-anak berada di jalan menuju kerendahan hati dan perasaan kebersamaan, untuk membangkitkan minat orang lain.

Di mana terdapat pati bunga Bach?

Di Jerman anda boleh membeli 38 Bach Flowers dalam botol stok, botol stok yang disebut, sama ada secara individu atau sebagai set di farmasi. Campuran juga disediakan berdasarkan permintaan. Di England Bach Flower Remedies dijual di kedai ubat. Botol stok mempunyai jangka hayat yang panjang dan harus disimpan di tempat yang dilindungi dari cahaya pada suhu bilik biasa.

Penyediaan dan pengingesan

  • Penggunaan jangka pendek untuk penyakit akut atau keadaan fikiran: Dalam kes-kes akut di mana mood dan tingkah laku anak dapat berubah dengan cepat, kaedah gelas air yang disebut adalah disyorkan. Dua tetes setiap pati bunga terpilih ditambahkan ke dalam gelas (0.2l) air paip. Seteguk kecil setiap satu diberikan dalam 2 hingga 3 jam.
  • Aplikasi lebih lama dari botol: Anda memerlukan botol 30ml coklat dengan pipet atau penitis, tersedia di setiap farmasi, air pegun (tidak air suling), bunga Bach terpilih, cuka buah. Drop 4 tetes setiap satu atau lebih dipilih Bunga bach (tersedia sebagai botol stok, tersedia tanpa resep di setiap farmasi) ke dalam botol, isi hingga tiga perempat dengan air tawar, selebihnya dengan cuka buah. Empat titis cuka ini diberikan empat kali sehari, disebarkan sepanjang hari, lebih baik kosong perut.

Jangan gunakan sudu logam. Biarkan campuran di dalam mulut sebentar untuk mengembangkan kesannya sepenuhnya. Campuran akan kekal dalam botol coklat selama maksimum tiga hingga empat minggu dan kemudian mesti diperbaharui.

  • Tempoh rawatan: Tempoh rawatan bergantung kepada keadaan dan keadaan kesihatan kanak-kanak itu. Dalam keadaan akut, peningkatan sering dapat dilihat dengan cepat. Pengalaman telah menunjukkan bahawa sekiranya terdapat masalah yang lebih serius yang telah ada untuk jangka waktu yang lebih lama, diperlukan lebih lama - kadang-kadang beberapa minggu - hingga perubahan positif yang jelas pada anak keadaan dapat diperhatikan.

Selepas tiga hingga empat minggu, a mengimbangi mesti selalu diambil dan, jika perlu, campuran mesti dihentikan atau komposisinya berubah. Kanak-kanak sering mempunyai perasaan yang baik tentang apa yang mereka perlukan atau tidak perlukan. Mungkin kanak-kanak itu berhenti mengambil campuran bunga itu sendiri, enggan mengambilnya atau lupa mengambilnya.

Ibu bapa harus menerima kenyataan ini dan tidak memaksa pengambilannya. - Tidak ada kesan setelah jangka waktu yang lebih lama: Jika setelah beberapa minggu tidak ada perubahan sedikit pun dalam tingkah laku anak, ini boleh menyebabkan pelbagai sebab. Sudah tentu campuran itu mungkin tidak sesuai.

Periksa lagi dan jika perlu berjumpa dengan pengamal yang berpengalaman. Kadang kala ibu bapa terlalu mengharapkan terapi. Bach Flowers menyebabkan hanya perubahan kecil yang kadang-kadang sukar untuk diperhatikan.

Tingkah laku anak-anak sering berpunca dari keadaan keluarga. Ibu bapa dan adik-beradik juga harus bersedia untuk mengubah sesuatu dalam interaksi mereka antara satu sama lain. Di sini juga, Bach Flowers dapat memberikan sokongan.

  • Ketidakpastian dalam pemilihan bunga: Sekiranya tidak ada bunga yang sesuai dengan anak, seseorang mesti menganggap bahawa anak itu tidak memerlukan rawatan. Sekiranya anda menjumpai terlalu banyak bunga yang sesuai (lebih dari 8 hingga 9) anda mesti terlebih dahulu mengetahui tingkah laku yang telah diperhatikan pada anak untuk masa yang lama dan juga tingkah laku yang baru sahaja ditambahkan. Rawatan dimulakan dengan bunga yang sesuai dengan tingkah laku semasa.

Luangkan masa anda ketika memilih bunga, perhatikan anak anda dengan berhati-hati sebentar. - Pada dasarnya, bunga Bach tidak boleh diambil selalu. Esensi bunga tidak berbahaya, tetapi pengambilan titisan yang berterusan dapat menyebabkan anak-anak merasa bahawa mereka harus mengambil sesuatu secara berterusan untuk merasa baik.

Ini juga boleh menyebabkan ketergantungan pada bahan lain yang mungkin tidak begitu berbahaya. - Sebaik sahaja seseorang merasa bahawa kanak-kanak itu memerlukan pertolongan dengan segera (sekiranya berlaku kecederaan, situasi peperiksaan, ketakutan dan lain-lain) seseorang selalu dapat menggunakan apa yang disebut "titisan kecemasan" (Rescue Remedy).

Titisan kecemasan Bach mengandungi 5 bunga: Star of Bethlehem, Rock Rose, Impatiens, Cherry Plum dan Clematis. Campuran ini terdapat di farmasi sebagai pekat siap pakai dan juga merupakan komponen dari Bach Flower Set. Penurunan kecemasan ditujukan khusus untuk keadaan darurat akut, tidak boleh diambil dalam jangka masa yang lebih lama.

Mereka bebas daripada kesan sampingan. - Bilakah titisan kecemasan digunakan: Selalu berlaku kejutan (kemalangan, kecederaan, juga psikologi) tekanan, peperiksaan saraf, rindu dan segala yang menakutkan kanak-kanak dalam jangka pendek, kejutan dan tekanan emosi. Ini tidak semestinya menjadi kecemasan besar atau kejadian buruk.

Juga kelas sekolah yang buruk, pertengkaran dengan rakan-rakan, ketakutan terhadap labah-labah, mimpi buruk atau lawatan ke doktor gigi yang akan datang adalah alasan untuk menggunakan kecemasan. Dalam semua kes, tetes mempunyai kesan menenangkan dan menenangkan pada keadaan minda anak. - Harap maklum!

Penurunan kecemasan tidak dapat menggantikan rawatan perubatan yang diperlukan sekiranya berlaku kemalangan! - Penggunaan titisan kecemasan: Untuk menggunakan tetes kecemasan, letakkan 4 tetes di atas gelas (0.2l) air paip segar dan biarkan gelas diminum dalam teguk kecil. Anda boleh mengulangi prosedur ini jika tidak ada peningkatan yang mencukupi.

Sekiranya anda berada di jalan raya dan tidak mempunyai air, titisan kecemasan juga boleh diambil tanpa dicairkan. Untuk melakukan ini, berikan 1 hingga 2 tetes dari botol stok terus di bibir atau lidah. Anda juga boleh mengambil 2 tetes di bahagian belakang tangan dan membiarkannya jatuh.

Titisan kecemasan juga boleh disediakan dalam botol. Untuk melakukan ini, masukkan 4 tetes ke dalam botol 20ml coklat (dari farmasi) dan isi dengan air paip segar. - Penggunaan luaran: Sebagai kompres untuk kecederaan ringan, gigitan serangga, luka bakar kecil, ketegangan. Untuk melakukan ini, tambahkan 6 titis kecemasan langsung dari botol stok ke 1⁄2 l air dan rendam kain sampul dengannya.