Apakah alternatif untuk menurunkan berat badan dengan akupunktur? | Akupunktur untuk penurunan berat badan

Apa alternatif untuk menurunkan berat badan dengan akupunktur?

Sejak kehilangan berat badan dengan akupunktur bukan diet dalam erti kata yang sebenarnya, ada banyak diet alternatif untuk menghilangkan lemak. Untuk menurunkan berat badan dengan cepat, beberapa orang melakukan diet mono yang sangat radikal. Contohnya ialah buah diet, diet sayur or kubis diet sup.

Pound turun dengan cepat, tetapi kesan yo-yo biasanya mengikut. Untuk kejayaan diet jangka panjang, rendah karbohidrat diet adalah pilihan yang baik. Terdapat pelbagai diet berdasarkan prinsip rendah karbohidrat, misalnya diet Atkins, kaedah Logi or diet Glyx.

Salah satu kelebihan diet ini ialah anda boleh memilih produk untuk diet anda dan memakan makanan anda. Tidak kalori mesti dikira dan anda tidak akan lapar, supaya diet ini juga sesuai untuk kehidupan seharian. Diet sedemikian sangat sesuai untuk jangka masa panjang untuk mengurangkan yang teruk berat badan berlebihan dan mengekalkan berat badan yang dicapai dalam jangka masa panjang tanpa kesan yo-yo.

Bagaimana saya boleh mengelakkan kesan yo-yo?

Pada dasarnya, kejayaan diet ketika kehilangan berat badan dengan akupunktur sangat bergantung pada diet dan program sukan individu. Akupunktur bertujuan untuk memuaskan antara makanan utama, mengurangkan keinginan dan merangsang makanan metabolisme lemak. Oleh itu kesan yo-yo kurang berlaku dengan terapi ini. Secara amnya, kesan yo-yo dapat dielakkan dengan diet jangka panjang yang sihat dan seimbang serta melakukan senaman secara teratur.

Akupunktur untuk penurunan berat badan selepas kehamilan dan menyusui

Secara umum, tidak ada yang boleh dilawan akupunktur untuk penurunan berat badan atau pos lain-mengandung, masalah penyusuan atau penyusuan. Semasa menyusu, akupuntur tidak melambatkan pengeluaran susu, kerana metabolisme secara amnya lebih banyak dirangsang. Di samping itu, kesan sampingan rawatan akupunktur sangat jarang berlaku dan jarang sekali berlaku pada doktor profesional atau pengamal alternatif.

Seorang wanita yang menyusu mungkin bimbang mengalami akupunktur untuk penurunan berat badan. Adalah penting bahawa semasa menyusu sekurang-kurangnya 1800 kalori diminum setiap hari bersama makanan dan tidak kurang dari 500 gram seminggu, iaitu dua kilogram sebulan harus hilang. Adalah penting bahawa bayi yang akan disusui diberi semua nutrien penting dan bahawa proses penyusuan juga memakan tenaga untuk ibu. serta penurunan berat badan semasa menyusu

Berat badan dengan akupresur

Tekanan lembut atau kecil urut pada titik yang betul dapat membantu meningkatkan pencernaan dan menghentikan keinginan. Akutekanan memastikan tenaga dalam badan mengalir dengan lebih baik dan organ dibekalkan dengan lebih baik darah. Sekiranya anda mengaktifkan akutekanan titik "Extinguishing Lake", yang terletak di tengah-tengah lengan atas antara bahu dan siku, dengan menekan selama 30 saat, rasa kenyang harus bermula.

Seseorang dapat mempromosikan pengurangan lemak dengan mengaktifkan "Gerbang Berhias". Titik-titik ini terletak di mana lengan menyentuh badan. Mereka harus dirangsang selama tiga minit untuk mendapatkan hati dan tisu lemak pergi.