Apakah punca sakit kepala? | Latihan ini membantu mengatasi sakit kepala

Apakah punca sakit kepala?

Sakit kepala adalah keluhan yang meluas dan tidak menyenangkan dalam masyarakat kita. Selain banyak manifestasi yang berbeza, ada banyak kemungkinan penyebabnya. Yang biasa - atau menurut literatur, bentuk yang paling umum, yang berlaku terutama pada pekerja pejabat biasa, adalah apa yang disebut sebagai sakit kepala ketegangan.

Gejalanya tidak kekal, tetapi kadang-kadang berlaku atau bertahap selama beberapa jam, di mana mereka menampakkan diri - seperti namanya - dalam ketegangan / tarikan yang tidak menyenangkan atau perasaan tekanan yang membosankan. Sakit kepala biasanya tidak dilokalisasi pada titik-titik tertentu, tetapi merebak secara berleluasa di kawasan tersebut kepala. Berbeza dengan migrain, sakit kepala ketegangan biasanya kurang sengit dan gejala lain seperti loya dan muntah tidak berlaku.

Ketegangan sakit kepala sering disebabkan oleh gabungan dua faktor ini: The leher otot mempunyai asal pada tengkorak tulang dan bergerak ke badan vertebra yang berbeza. Latihan berlebihan menyebabkan hiperton yang disebut, iaitu terlalu banyak ketegangan pada otot, yang mengakibatkan peningkatan tarikan pada tengkorak, menyebabkan gejala yang tidak menyenangkan. The leher otot terus menjadi milik otot belakang, rantai otot belakang.

Untuk menurunkan nada nada leher otot, latihan di mana tulang belakang serviks dibuat panjang disyorkan. Latihan seperti ini terdapat dalam artikel:

  • Tekanan dan a
  • Membebankan otot leher yang menyakitkan

Oleh itu, sikap tersebut merupakan titik penting bagi sakit kepala gambar aduan. Postur pejabat yang khas, duduk statik panjang di depan skrin, menampakkan diri di bahagian atas badan yang tenggelam, miring kepala dan mengangkat bahu.

Oleh itu rantai otot belakang mesti sentiasa menahan berat kepala, hampir tidak bergerak sama sekali dan dengan itu setelah beberapa ketika membawa kepada ketegangan yang dijelaskan dan perasaan ketegangan dan tekanan yang tidak menyenangkan di kepala. Bahagian depan kepala juga terjejas. Sekiranya bahagian belakang harus terus memegang pelanjutan, bahagian depan, iaitu bahagian depan otot leher dan juga dada otot, dipendekkan oleh kepala condong dan bahu tergantung ke hadapan.

Sesuai regangan latihan membantu melawan otot yang dipendekkan. Begitu juga, memegang otot yang terlalu lemah boleh menyebabkan keluhan dan dengan itu tidak dapat menahan tekanan dan tekanan kehidupan seharian dalam jangka masa panjang. Postur yang buruk yang disebabkan oleh sifat otot yang tidak seimbang menyebabkan jangka masa panjang menjadi kepincangan tulang, cakera intervertebral dimuat secara tidak rata, misalnya, cakera herniated dan juga gangguan hidung (stenosis tulang belakang) boleh berlaku, yang menyebabkan masalah di kawasan bekalannya. Topik yang mungkin menarik bagi anda:

  • Sakit kepala disebabkan oleh tulang belakang serviks
  • Latihan melawan sakit leher
  • Fisioterapi untuk sindrom tulang belakang serviks
  • Latihan melawan sakit bahu dan leher