Di mana saya boleh mendapatkan resipi yang baik untuk diet anabolik? | Diet Anabolik

Di mana saya boleh mendapatkan resipi yang baik untuk diet anabolik?

. diet anabolik adalah salah satu kegemaran diet, terutama di latihan berat bulatan. Lebih kurang di majalah wanita klasik, tetapi lebih kerap di majalah wanita kecergasan blog dan forum, pengguna menukar rancangan pemakanan, kesan sampingan dan idea resipi. Oleh itu, Internet adalah sumber yang paling mudah untuk petunjuk dan resipi.

Terdapat juga buku mengenai diet anabolik. Resipi boleh disesuaikan dengan mudah dengan mengurangkan kandungan karbohidratnya, misalnya dengan menggantikan lauk. Anda juga boleh menemui banyak idea di bawah kata kunci Low Carb atau No Carb.

Berapakah kos diet anabolik?

Dalam diet anabolik, keperluan tenaga harian terutamanya diliputi oleh makanan yang mengandungi protein seperti telur, daging dan ikan. Mereka yang memilih produk berkualiti tinggi atau serantau akan melihat peningkatan perbelanjaan untuk pemakanan pada ketika ini. Sebaliknya, sebilangan besar produk dielakkan, termasuk gula-gula, minuman manis dan alkohol atau makanan segera. Perbelanjaan tambahan akan dikenakan sekiranya memerlukan vitamin dan unsur surih tidak dapat dilindungi oleh rancangan diet. Di sini, makanan tambahan mesti dibeli untuk mengelakkan kekurangan nutrien.

Penilaian perubatan mengenai diet

Dari sudut perubatan, diet anabolik adalah bentuk pemakanan yang berkesan tetapi melampau. Kekuatan atlet yang berusaha mencapai matlamat tertentu atau bersiap untuk pertandingan atletik akan mencari langkah yang berkesan untuk mengurangkannya peratusan lemak badan sekiranya dijalankan dengan betul. Pengambilan nutrien penting seperti vitamin harus dipantau dengan teliti, unsur serat dan jejak, dan jika perlu, diet tambahan harus diambil untuk mengelakkan kekurangan nutrien.

Orang yang melihat diri mereka lebih seperti kesihatan atlet dan melakukan sedikit atau tidak latihan kekuatan harus menahan diri dari diet anabolik. Terutama mereka yang ingin menurunkan berat badan dalam jangka masa panjang harus menggunakan yang sihat, seimbang dan praktikal diet. Digabungkan dengan latihan dalam kehidupan seharian dan aktiviti sukan dalam bentuk kekuatan dan ketahanan latihan, kejayaan berkekalan dicapai, yang tidak hanya dikaitkan dengan penurunan berat badan dan badan yang cekap, berbentuk badan, tetapi juga memberi kesan positif pada darah nilai, yang sistem kardiovaskular dan banyak sistem badan yang lain.

Diet alternatif apa untuk diet anabolik?

Pada prinsipnya, fasa anabolik diet sepadan dengan yang ekstrem diet karbohidrat rendah. Telah diketahui bahawa kekurangan kalori dengan pengambilan protein yang tinggi dan pengambilan lemak yang mencukupi menyebabkan pound turun tanpa kehilangan jisim otot yang terlalu banyak. Oleh itu, pengambilan protein yang mencukupi harus dicapai dengan setiap diet.

Walau bagaimanapun, sesiapa sahaja yang tidak boleh melakukannya tanpa karbohidrat atau mengalami batasan teruk dalam prestasi fizikal dan mental ketika melakukan tanpa harus menggunakan kaedah lain kehilangan berat badan. Faktor penentu dalam semua langkah adalah defisit kalori. Dalam konteks diet campuran seperti If It Fits Your Macros (IIFYM) atau Weight Watchers, semua makanan dibenarkan, dengan syarat defisit dapat dicapai.

Secara amnya, diet fleksibel ini sangat sesuai untuk jangka masa panjang. Diet seimbang yang merangkumi semua nutrien penting boleh menyebabkan penurunan berat badan yang sihat dan terkawal tanpa menyebabkan gejala kekurangan dan kekurangan nutrien. Atas sebab ini, langkah-langkah radikal seperti diet mono harus dielakkan. Diet yang sihat dalam kombinasi dengan latihan dan aktiviti sukan dalam bentuk latihan berat dan kecergasan latihan membolehkan kehidupan yang sihat dan aktif dengan kecergasan fizikal dan mental yang tinggi hingga usia lanjut. Ini juga boleh menarik bagi anda: 5-Elemen-Diet