Rumput Oat / Kayu Liar | Bunga Bach untuk kanak-kanak - sekiranya berlaku ketidakpastian

Oat Liar / Trespe Kayu

Bunga ini tidak berperanan pada anak kecil. Akan tetapi, sebaik sahaja keputusan harus dibuat yang bergantung pada jalan hidup selanjutnya, iaitu pada usia sekitar 14 tahun, seseorang dapat memikirkan penggunaan Wild Oat. Tepat ketika itu, ketika anak-anak harus membuat keputusan seperti pilihan kerjaya, pilihan pasangan, pindah dari rumah mereka dan banyak lagi, dan merasa tidak aman dan tidak mampu.

Rasa tidak puas hati timbul kerana tujuannya tidak jelas dan tugas hidup tidak dijumpai. Selalunya anak muda ini mempunyai banyak bakat, bercita-cita tinggi dan ingin mencapai sesuatu yang istimewa. Terdapat kecenderungan untuk cepat mematahkan apa yang mereka mulakan kerana menjadi tidak menarik.

Permulaan baru yang berterusan ini menjadikan mereka kelihatan tidak berubah dan berubah-ubah. Ikatan yang kukuh dan asas keluarga biasanya tidak dapat dicapai. Kemudian, seseorang mempunyai perasaan kehilangan sesuatu dan fakta bahawa beberapa perkara tidak dapat ditebus sebagai petunjuk kemurungan.

Tidak jarang orang-orang ini mempunyai beberapa profesi sebagai orang dewasa dan masih tidak dapat mencari pekerjaan dalam hidup mereka. Wild Oat Blossom membantu golongan muda untuk mengembangkan matlamat mereka dan berusaha untuk mencapainya. Ini meningkatkan kepuasan dan kejelasan dalaman. Orang muda yang memerlukan Wild Oat mesti belajar hidup lebih mendalam dan kurang luas.

Di mana terdapat pati bunga Bach?

Di Jerman anda boleh membeli 38 Bach Flowers dalam botol stok, botol stok yang disebut, sama ada secara individu atau sebagai set di farmasi. Campuran juga tersedia atas permintaan di beberapa farmasi. Di England, pati bunga Bach dijual di kedai ubat.

Botol stok mempunyai jangka hayat yang panjang dan harus disimpan di tempat yang dilindungi dari cahaya pada suhu bilik biasa. Penggunaan jangka pendek untuk penyakit akut atau keadaan fikiran: Dalam kes akut di mana mood dan tingkah laku anak dapat berubah dengan cepat, kaedah gelas air yang disebut adalah disyorkan: 2 tetes pati bunga yang dipilih ditambahkan ke dalam gelas (0.2l ) air paip. Seteguk kecil setiap satu diberikan dalam 2 hingga 3 jam.

Aplikasi lebih lama dari botol: Anda memerlukan botol 30ml coklat dengan pipet atau penitis, tersedia di setiap farmasi, air pegun (tidak air suling), bunga Bach terpilih, cuka buah. Drop 4 tetes setiap satu atau lebih dipilih Bunga bach (tersedia sebagai botol stok, tersedia tanpa resep di setiap farmasi) ke dalam botol, isi hingga tiga perempat dengan air tawar, selebihnya dengan cuka buah. Empat titis cuka ini diberikan empat kali sehari, disebarkan sepanjang hari, lebih baik kosong perut.

Jangan gunakan sudu logam. Biarkan campuran di dalam mulut sebentar untuk mengembangkan kesannya sepenuhnya. Campuran akan kekal dalam botol coklat selama maksimum tiga hingga empat minggu dan kemudian mesti diperbaharui.

Tempoh rawatan: Tempoh rawatan bergantung kepada keadaan dan keadaan kesihatan kanak-kanak itu. Dalam keadaan akut, peningkatan sering dapat dilihat dengan cepat. Pengalaman telah menunjukkan bahawa sekiranya terdapat masalah yang lebih serius yang telah ada untuk jangka waktu yang lebih lama, diperlukan lebih lama - kadang-kadang beberapa minggu - hingga perubahan positif yang jelas pada anak keadaan dapat diperhatikan.

Selepas tiga hingga empat minggu, a mengimbangi mesti selalu diambil dan, jika perlu, campuran mesti dihentikan atau komposisinya berubah. Kanak-kanak sering mempunyai perasaan yang baik tentang apa yang mereka perlukan atau tidak perlukan. Mungkin kanak-kanak itu berhenti mengambil campuran bunga itu sendiri, enggan mengambilnya atau lupa mengambilnya.

Ibu bapa harus menerima kenyataan ini dan tidak memaksa pengambilannya. Tidak ada kesan setelah jangka waktu yang lebih lama: Jika setelah beberapa minggu tidak ada perubahan sedikit pun dalam tingkah laku anak, ini boleh mempunyai pelbagai sebab. Sudah tentu campuran itu mungkin tidak sesuai.

Periksa lagi dan jika perlu berjumpa dengan pengamal yang berpengalaman. Kadang kala ibu bapa terlalu mengharapkan terapi. Bach Flowers menyebabkan hanya perubahan kecil yang kadang-kadang sukar untuk diperhatikan.

Tingkah laku anak-anak sering berpunca dari keadaan keluarga. Ibu bapa dan adik-beradik juga harus bersedia untuk mengubah sesuatu dalam interaksi mereka antara satu sama lain. Di sini juga, Bach Flowers dapat memberikan sokongan.

Ketidakpastian dalam pemilihan bunga: Sekiranya tidak ada bunga yang sesuai dengan anak, seseorang mesti menganggap bahawa anak itu tidak memerlukan rawatan. Sekiranya anda menjumpai terlalu banyak bunga yang sesuai (lebih dari 8 hingga 9) anda mesti terlebih dahulu mengetahui tingkah laku yang telah diperhatikan pada anak untuk masa yang lama dan juga tingkah laku yang baru sahaja ditambahkan. Rawatan dimulakan dengan bunga yang sesuai dengan tingkah laku semasa.

Luangkan masa anda ketika memilih bunga, perhatikan anak anda dengan berhati-hati sebentar. Pada dasarnya, bunga Bach tidak boleh diambil selalu. Esensi bunga tidak berbahaya, tetapi pengambilan titisan yang berterusan dapat menyebabkan anak-anak merasa bahawa mereka harus mengambil sesuatu secara berterusan untuk merasa baik.

Ini juga boleh menyebabkan ketergantungan pada bahan lain yang mungkin tidak berbahaya. Sebaik sahaja seseorang mempunyai perasaan bahawa anak itu memerlukan pertolongan dengan segera (sekiranya berlaku kecederaan, situasi peperiksaan, ketakutan dan lain-lain) seseorang selalu dapat menggunakan apa yang disebut sebagai "titisan kecemasan" (Rescue Remedy).