Duduk di pejabat atau di sekolah | Duduk dengan betul

Duduk di pejabat atau di sekolah

Contoh biasa pesakit yang duduk untuk jangka masa yang panjang adalah pekerja pejabat. Kerja-kerja di PC terutama dilakukan ketika duduk, hanya pada waktu rehat ada gantian untuk badan. Walau bagaimanapun, semasa rehat makan tengah hari, seseorang biasanya duduk semula secara langsung untuk makan.

Juga di sekolah dan universiti kebanyakan masa dihabiskan dengan duduk. Untuk mengatasi ini, bola Pezzi atau kusyen udara boleh diletakkan di atas kerusi sebagai tempat duduk. Kerusi pejabat hendaklah boleh disesuaikan ketinggian, sama seperti meja.

Keranjang sampah atau pencetak tidak boleh berada di bawah meja, tetapi diletakkan di sudut lain, kerana ini memberi anda ruang kaki yang lebih banyak. Sekiranya anda tidak memerlukan papan kekunci sebentar dan sebaliknya perlu menulis sesuatu dengan tangan, alihkan papan kekunci ke sisi. Ini memberi anda lebih banyak ruang untuk lengan anda.

Sekiranya anda perlu membuat panggilan telefon, gunakan telefon tanpa wayar atau tarik telefon ke atas. Semasa bercakap dengan rakan sekerja di ruangan yang sama, lebih baik bercakap di skrin komputer daripada bersandar di sebelah. Duduk mesra belakang bukan sahaja penting di tempat kerja, tetapi juga di sekolah atau universiti.

Tempat duduk mesra belakang dimulakan dengan kedudukan meja berhubung dengan papan hitam. Penempatan berbentuk tapal kuda dari semua meja yang saling berkaitan tidak menguntungkan bagi pelajar yang duduk di sebelah. Mereka mesti berpusing dengan badan atas untuk mendapatkan pandangan yang baik dari papan hitam. Lebih menguntungkan jika meja diletakkan di sebelah satu sama lain dan di belakang satu sama lain. Dengan cara ini, semua pelajar dapat melihat papan hitam dalam keadaan lurus.

Duduk dengan betul di dalam kereta

Bola Pezzi adalah wakil bola gimnastik yang paling meluas dan cara yang baik untuk mendapatkan lebih banyak pergerakan ketika duduk. Kerana ketidakstabilan bola yang diisi udara, badan dan terutama otot belakang harus bekerja secara tidak sedar secara sedar untuk menjaga mengimbangi sambil duduk.