Diet alternatif apa yang ada untuk menurunkan berat badan dengan tablet atau kapsul? | Menurunkan berat badan menggunakan tablet atau kapsul

Diet alternatif apa yang ada untuk menurunkan berat badan dengan tablet atau kapsul?

Siapa yang ingin menurunkan berat badan dengan cepat dan menerima bahawa berat badan yang hilang hanyalah air dan kilo yang hilang kembali dengan nutrisi biasa, boleh menggunakan apa yang disebut berpuasa menyembuhkan atau diet kemalangan dan mono untuk jangka masa yang singkat. Mereka biasanya sangat rendah karbohidrat dan dengan itu membuang banyak air keluar dari badan. Selain itu, mereka memiliki defisit kalori yang sangat tinggi, yang biasanya tidak dapat dipertahankan untuk waktu yang lama.

Mereka juga tidak menyediakan orang yang ingin menurunkan berat badan dengan protein dan nutrien penting lain yang mencukupi. Dengan diet kemalangan, seseorang juga harus mengharapkan prestasi fizikal dan mental dapat dikurangkan. Sebaliknya, sesiapa yang ingin menurunkan berat badan dalam bentuk lemak dalam jangka masa panjang, ingin mengelakkannya kesan yo-yo dan ingin menampilkan tubuh yang kuat, langsing dan kuat, tidak dapat mengelakkan perubahan gaya hidup.

Yang sihat diet merangkumi semua nutrien penting dan memungkinkan pengecualian kecil sesekali, yang memotivasi dan memastikan mereka yang ingin menurunkan berat badan berada di landasan yang betul. Sebagai pengenalan, diet campuran seperti Weight Watchers dapat membantu. Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan, anda perlu mengambil lebih sedikit kalori daripada yang anda makan.

Bahkan perubahan sederhana, seperti mengurangkan karbohidrat atau memilih daging rendah lemak, boleh membantu. Garis panduan masyarakat pemakanan nasional dan antarabangsa memberikan pendekatan yang optimum diet. Mereka yang meningkatkan penggunaannya melalui sukan dan mungkin juga membina latihan berat menguatkan otot mereka, tulang dan sendi malah membakar lebih banyak lagi kalori sedang berehat.

Berapakah kos jika saya ingin menurunkan berat badan dengan tablet / kapsul?

Kos diet dengan tablet atau kapsul boleh mencapai bahagian yang tidak masuk akal. Bagi kebanyakan orang, cadangannya adalah mengambilnya selama beberapa minggu atau bulan. Persediaan murah bermula sekitar dua puluh euro, tetapi ada juga produk di pasaran yang memakan beberapa ratus euro sebulan.

Oleh kerana kesannya tidak terbukti secara saintifik, perbelanjaan ini menjadi lebih menyakitkan. Malangnya, iklan dan syarikat sering menunjukkan bahawa mengambil pil yang terlalu mahal ini adalah jalan pintas ke badan idaman. Pemakanan yang sihat, sebaliknya, tidak semestinya mahal.

Penjimatan sering dapat dicapai dengan menyediakan makanan anda sendiri dan mengelakkan makanan yang diproses secara industri atau penghantaran makanan segera. Daripada melabur dalam pil yang tidak berkesan atau bahkan berbahaya, anda harus membelanjakan wang anda untuk makanan yang sihat dan berkhasiat. Yang seimbang diet dengan defisit kalori membawa jangka panjang kepada penurunan berat badan, yang juga dapat dikekalkan.

Adakah mungkin untuk menurunkan berat badan dengan tablet iodin?

Iodin memastikan fungsi yang betul kelenjar tiroid dan penghasilan tiroid hormon dan oleh itu penting untuk metabolisme. Tiroid hormon mempengaruhi sistem kardiovaskular, suhu badan, pertumbuhan dan fungsi pusat sistem saraf. Secara teori, yodium tablet semestinya merangsang pengeluaran tiroid hormon, mempercepat metabolisme dan seterusnya mendorong pembakaran lemak.

Walau bagaimanapun, ada yang mengambil lebih banyak yodium daripada jumlah 200 mikrogram harian yang disyorkan menimbulkan kesan sampingan yang teruk. Ini termasuk insomnia, kegelisahan, gegaran dan berpotensi mengancam nyawa jantung gangguan irama. Selain itu, berpeluh teruk dan gangguan haid berlaku pada wanita.

Walaupun keperluan yodium harian harus cukup dilindungi oleh ikan dan garam yang mengandung iodin sebagai bagian dari makanan seimbang, mungkin perlu mengambil yodium dalam bentuk tablet kerana keadaan yang sudah ada sebelumnya. Perkara ini harus selalu disyorkan dan diperiksa oleh doktor. Dalam keadaan apa pun tablet iodin tidak boleh disalahgunakan untuk menurunkan berat badan.