Apa yang perlu dilakukan mengenai rasa lapar ketika menurunkan berat badan? | Menurunkan berat badan tanpa rasa lapar

Apa yang perlu dilakukan mengenai rasa lapar ketika menurunkan berat badan?

Petua paling mudah dan berkesan untuk melawan rasa lapar sementara kehilangan berat badan ialah: Air! Minum banyak adalah kunci dalam kes ini. Selalunya kita mengelirukan perasaan dahaga dengan rasa lapar dan makan, walaupun kita sebenarnya harus minum lebih banyak.

Kopi hitam atau teh tanpa gula, yang bukan pengambilan kalori tambahan, juga bagus untuk mengisi semula (atau tetap kenyang) cairan tubuh mengimbangi dan mengatasi rasa lapar. Beberapa orang juga melaporkan bahawa ia membantu mereka bau biji kopi, pudina atau ramuan lain. Mungkin ada juga mekanisme di sebalik ini, yang sangat mirip dengan mekanisme yang berfungsi ketika menggosok gigi.

Tetapi kesan plasebo klasik tidak boleh dikesampingkan di sini. Walaupun begitu, mungkin bermanfaat untuk mengembangkan ritual kecil anda sendiri terhadap perasaan lapar ketika kehilangan berat badan, gangguan semata-mata sering membantu. Dalam banyak kes, kita makan hanya kerana kebosanan.

Semua orang pasti dapat mengingati hari atau aktiviti yang sangat menggembirakan sehingga seharian "dilupakan" untuk dimakan. Apabila kita sangat menumpukan perhatian pada sesuatu, baik secara peribadi atau profesional, dan benar-benar diserap dalam tugas kita, badan kita hanya mengingatkan kita tentang perkara kosong perut dengan perut menggeram saat ini tidak dapat ditolong. Tetapi tidak boleh terlalu banyak gangguan: tekanan dan terlalu sedikit kelonggaran menyebabkan ramai orang mengimbangi ketegangan dengan makan. Sekiranya anda tidak ingin tergoda untuk mencari biskut atau "makanan saraf" lain dalam situasi tertekan, anda harus selalu mengetahui yang mana faktor tekanan pada masa ini relevan dan kerap meluangkan masa untuk berehat dan belajar istimewa kelonggaran teknik sekiranya perlu.

Bolehkah saya menurunkan berat badan tanpa rasa lapar?

Sekarang banyak yang telah dikatakan tentang diet dan akibatnya dan penindasan kelaparan, persoalan terakhir adalah: “Apa gunanya semuanya? Tidak mungkin menurunkan berat badan tanpa rasa lapar? Ini mungkin menarik minat anda: Menurunkan berat badan dengan garam Schuessler Sudah tentu mungkin!

Bukan hanya kaedah yang paling menyenangkan (kerana lapar) untuk menurunkan berat badan, tetapi juga yang paling sihat. Untuk berat badan berlebihan pesakit, doktor biasanya tidak mengesyorkan a diet untuk pengurangan berat badan tetapi perubahan diet tetap. Malangnya, ini bukan cara terpantas untuk menurunkan berat badan, tetapi inilah sebenarnya kelebihan perubatannya!

Tidak ada jangka pendek, berat diet harus membawa kejayaan yang diharapkan, tetapi campuran kekal (dalam kes terbaik, sepanjang hayat) makanan yang baik, sihat dan aktiviti fizikal. Dengan tujuan penurunan berat badan, penjagaan harus diambil untuk memilih makanan dengan ketumpatan tenaga rendah yang disebut. Ini adalah makanan seperti tomato atau timun yang mengisi jumlah yang banyak dengan jumlah yang sedikit kalori.

Tanpa memakan terlalu banyak tenaga, seseorang dapat mengambil makanan dalam jumlah yang banyak, yang akan mengisi perut dan dengan itu memuaskannya. Sup mempunyai kesan yang serupa - melainkan jika ia dijadikan hidangan dengan kandungan kalori yang lebih tinggi dengan bantuan daging asap, keju dan / atau krim.