Teh Putih | Melangsingkan badan dengan teh

Teh Putih

Teh putih mempunyai sangat ringan rasa dan mengambil namanya dari bulu putih yang mengelilingi putik teh segar yang belum dibuka. Teh putih mengandungi banyak polifenol dan menangkal radikal bebas dalam sel-sel tubuh, sehingga melindungi metabolisme sel dari kehancuran. Oleh itu, teh ini melindungi tisu kita dari kemusnahan, degenerasi dan penuaan pramatang.

Telah terbukti bahawa teh putih mempunyai kesan positif terhadap pemecahan sel-sel lemak dan dengan itu menghalang pembentukan sel-sel lemak baru. Ia mengandungi vitamin C, EGCG dan kafein, yang meningkatkan metabolisme. Saponin menghalang penyerapan lemak di usus, mangan membantu menjaga tisu penghubung bahan pekat dan pahit juga membantu melawan rasa lapar serangan. Oleh itu, teh putih sangat sesuai sebagai teh pelangsing.

Teh Matcha

Teh matcha adalah varian teh hijau yang mulia. Serbuk Matcha berasal dari daun tanah dari jenis teh hijau tertentu (Tencha) dan secara tradisional dicurahkan lebih dari 80 darjah air panas dan disebat dengan penyapu buluh. Anda boleh membeli serbuk siap pakai di kedai ubat dan pasar raya, yang pastinya kurang rumit untuk disediakan.

Teh matcha dianggap "makanan super" dan bergaya kerana mengandungi kombinasi khas kafein dan katekin. Di satu pihak, kurang lemak diserap dari makanan di saluran gastrointestinal sehingga darah lipid berkurang dan lebih sedikit kalori diserap. Sebaliknya, katekin, dalam bentuk termogenesis yang disebut, meningkatkan metabolisme dengan ketara, sehingga kadar metabolisme basal meningkat.

Kalori dimakan dengan makanan dibakar dengan lebih cepat dan penurunan berat badan disokong dengan berkesan. Walaupun teh Matcha mengandungi zat yang kurang pahit daripada teh hijau klasik, namun teh pekat masih cukup untuk mengatasi keinginan untuk gula-gula. Ini menjadikan teh Matcha sebagai teh yang berkesan untuk kehilangan berat badan dan pada masa yang sama menangkis keinginan. Selanjutnya, kafein mempunyai kesan yang menyegarkan.

Bolehkah saya membersihkannya?

Penyucian atau penyaliran berfungsi terutamanya dengan teh. Terkenal dengan ini Jelatang teh, yang mempunyai kesan penyahhidratan yang kuat. Birch teh daun juga membersihkan tisu.

Untuk mencapai kesan pemurnian, secawan teh penyahhidratan harus diminum setengah jam sebelum setiap hidangan utama. Teh matcha dan teh yogi dikatakan mempunyai darah kesan pengawalan tekanan dan seterusnya mempengaruhi air mengimbangi badan. Untuk menyahtoksin dengan cepat dan berkesan, a detoksifikasi penawar sangat sesuai di mana hanya teh herba, kaldu sayur dan jus buah yang dimakan. Cara lain untuk menyahtoksin badan adalah air diet. Ini meningkatkan metabolisme dan hasil yang diinginkan dicapai tidak lama lagi.

Melangsingkan badan dengan teh dan rusk

A diet ruam sering tidak dapat dielakkan dalam kes penyakit gastrousus. Rusk dengan teh dapat membantu menurunkan berat badan dengan cepat dan tanpa masalah diet merancang. Rusk kenyang dengan cepat dalam jumlah kecil.

Dalam diet ini, rusk sering dimakan dengan krim masam dan buah juga dimakan. Diet kilat ini memerlukan banyak teh herba, teh buah dan air untuk diminum. Hanya 800 kalori harus dibekalkan ke badan setiap hari.

Rusk dan teh murah untuk dibeli, rancangan diet mudah diikuti dan penyediaannya memerlukan sedikit usaha. Oleh kerana diet teh dan rusuk ini sangat sepihak, ia hanya boleh dilakukan selama beberapa hari, tetapi sebagai gantinya diet ini menjanjikan penurunan berat badan yang cepat tanpa rasa lapar. Walau bagaimanapun, terdapat risiko kesan yoyo yang ditakuti sebaik sahaja diet kembali ke corak lama. Mereka yang benar-benar ingin menurunkan berat badan dalam jangka panjang harus mengubah diet mereka dan memilih diet yang kaya dengan nutrien.