Diagnosis pembezaan | Latihan untuk ligamen koyak di siku

Diagnosis pembezaan

Lama tendon bisep biasanya dipengaruhi oleh keradangan tendon bisep. Ia dapat dilihat oleh kesakitan, kemerahan dan panas di kawasan yang terjejas. Pesakit sering dihalang pergerakannya oleh radang dan kesakitan ia menyebabkan dan tidak lagi dapat melakukan kerja atau sukan yang berat.

Untuk menyembuhkan radang tendon bisep, adalah penting untuk membiarkan lengan masa rehat yang cukup lama dan kemudian mengembalikan tendon ke kapasiti penuh dengan kekuatan lembut dan regangan senaman. Artikel ini mungkin menarik bagi anda: Fisioterapi untuk Bisep Tendon Keradangan Tendon Biceps Keradangan bursa biasanya disebabkan oleh tekanan berterusan sendi siku, misalnya dengan berehat berpanjangan di atas meja. Walau bagaimanapun, kerengsaan pada hujung tulang siku juga boleh berlaku semasa kecederaan dan operasi, mengakibatkan bursitis.

Ini kemudiannya dikaitkan dengan kesakitan, bengkak, kemerahan dan pergerakan siku yang terhad. Bagaimana sebenarnya rancangan terapi itu bergantung pada penyebabnya bursitis, serta kecederaan lain. A lengan tetikus berkembang apabila orang yang terlibat melakukan kerja monoton pada komputer untuk jangka masa yang lama.

Kedudukan lengan yang tidak wajar semasa melakukan aktiviti ini menyebabkan kerengsaan struktur, terutamanya di kawasan jari dan pergelangan tangan sendi, tetapi juga di siku, bahu dan leher. Kerengsaan ini boleh menyebabkan kecederaan minimum pada sendi, yang di satu pihak menyebabkan rasa sakit, tetapi di sisi lain juga membuat sendi lebih rentan terhadap kecederaan selanjutnya. Selain ligamen koyak, arthrosis dan kerengsaan tendon juga antara akibatnya. Oleh itu, sangat penting bagi pesakit untuk memastikan persekitaran kerja yang ergonomik dan menggabungkan rehat yang cukup dan kecil regangan bersenam ke dalam rutin kerja harian mereka.

Ringkasan

Secara keseluruhan, a ligamen koyak di siku adalah kecederaan yang dapat sembuh dengan sendirinya. Langkah-langkah terapi sokongan dan perlindungan sendi yang mencukupi memastikan pemulihan sepenuhnya biasanya mungkin. Walau bagaimanapun, sejak a ligamen koyak di siku sering dikaitkan dengan kecederaan pada sendi siku, proses penyembuhan dapat ditangguhkan. Ringkasnya, latihan yang disasarkan yang menguatkan dan menstabilkan sendi siku berguna semasa dan selepas terapi untuk mencegah perkembangan kecederaan baru.