Terapi pemakanan ADHS

Sindrom Hyperactivity Deficit Perhatian, Fidgety Phil Syndrome, Psychoorganic Syndrome (POS), Hyperactivity Syndrome, Hyperkinetic Syndrome (HKS), Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD, Perhatian - Kekurangan - Hiperaktif - Gangguan (ADHD), minimum otak sindrom, gangguan tingkah laku dengan perhatian dan gangguan tumpuan, Fidgety Phil, ADHD.

definisi

Kanak-kanak dengan tingkah laku yang tidak peduli dan juga impulsif boleh menderita ADHD (Gangguan Hiperaktifan Defisit Perhatian). Tidak semua kanak-kanak yang menunjukkan tingkah laku tersebut boleh diklasifikasikan sebagai ADHD kanak-kanak dengan segera. Ia memerlukan pemerhatian dan diagnosis yang sangat kompleks.

Sebagai peraturan, seseorang tidak akan memulai dengan diagnosis yang lebih tepat sehingga tingkah laku tidak peduli dan impulsif ditunjukkan selama beberapa bulan (kira-kira setengah tahun) di berbagai bidang kehidupan. Di sini seseorang telah memperhatikan bahawa hubungan rapat semua orang yang terlibat dalam didikan adalah penting.

Terdapat juga kanak-kanak yang menderita sindrom seperti itu, tetapi tidak menunjukkan corak tingkah laku hiperaktif. Sindrom defisit perhatian ini tanpa hiperaktif disebut ADD untuk jangka pendek. Campuran kedua-dua kawasan gejala juga dapat dibayangkan.

Dalam kes ini kita bercakap mengenai bentuk campuran yang disebut. Sangat mudah untuk dijelaskan bahawa pemboleh ubah dan kadang-kadang bahkan defisit perhatian di bawah rata-rata juga dapat dilihat pada yang lain pembelajaran kawasan-kawasan. Kanak-kanak ADHD sering dipengaruhi oleh LRS (= kelemahan membaca dan ejaan) dan / atau kelemahan aritmetik.

Ini tidak bermaksud bahawa kanak-kanak ADHD pada umumnya tidak berbakat. Oleh kerana gejala yang menyertainya, adalah lebih sukar untuk mengesyaki bakat yang tinggi. Ini adalah salah satu sebab mengapa pengukuran kecerdasan diberi tempat dalam proses diagnostik.

Terapi pemakanan - Apa itu? Terapi pemakanan adalah bentuk terapi dalam naturopati klasik. Pada prinsipnya, ini ditujukan kepada orang sakit yang menderita penyakit berkaitan pemakanan.

Seperti namanya, tujuan untuk terapi pemakanan dan pengambilan makanan yang berkaitan adalah untuk menyembuhkan atau mengurangkan penyakit. Perkara utama adalah komposisi makanan yang optimum, yang disesuaikan mengikut penyakit yang mendasari. Oleh itu, terapi pemakanan selaras secara individu dan oleh itu dimiliki oleh tangan yang berpengalaman!

Berkenaan dengan ADHD, ada pendapat yang berbeza mengenai penggunaan ukuran terapi pemakanan yang disasarkan. Sebilangan langkah ini mungkin sangat kontroversial atau terbukti tidak berkesan. Seperti yang telah disebutkan di atas, terapi pemakanan dimiliki oleh tangan yang berpengalaman, contohnya di tangan doktor atau ahli terapi pemakanan.

A diet terlalu sepihak dapat dengan jelas merosakkan badan dan meletakkannya dalam keadaan tertekan. Anda boleh mendapatkan maklumat umum mengenai terapi pemakanan di bahagian Terapi Pemakanan kami. Ini berdasarkan sudut pandang penyelidikan, yang menyatakan bahawa ADHD disebabkan oleh ketidakseimbangan zat utusan serotonin, dopamin dan norepinephrine dalam otak.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa, selain ketidakseimbangan zat messenger, pesakit ADHD juga menunjukkan kekurangan nutrien di atas rata-rata dalam bentuk kekurangan mineral tertentu dan otak asid lemak. Kekurangan ini harus dikompensasi dengan bantuan terapi nutrien dan khas diet. Diasumsikan bahawa - terutama dalam kombinasi dengan terapi multimodal (terapi gabungan), dalam bentuk penerapan langkah-langkah terapi secara serentak, perubahan emosi dan pencerobohan dapat dikurangkan.