Berhati-hatilah Penyembuhan Puasa: ketika Kekurangan Makanan Menjadi Bahaya

Pada dasarnya, berpuasa penawar sesuai untuk meningkatkan kesejahteraan fizikal. Namun, kerana proses ini merupakan beban yang besar pada metabolisme, proyek semacam itu hanya harus dilakukan setelah berunding dengan profesional perubatan. Kerana jika dilakukan dengan tidak betul, kekurangan makanan dapat membahayakan lebih banyak daripada kebaikan.

Mengapa berpuasa juga boleh membahayakan

Semasa berpuasa, badan mesti dilakukan tanpa vitamin, protein, protein dan lemak. Mineral juga sukar diserap. Kerosakan otot, hiperasiditas dan gejala kekurangan adalah risiko biasa semasa berpuasa penawar. Yang sudah menderita penyakit asas, mesti bercakap sebelum memulakan penyembuhan yang dirancang dengan doktornya. Ini menentukan, sejauh mana chamfered mungkin dan mengiringi seluruh masa chamfering dengan penuh perhatian. Kumpulan risiko khas adalah kanak-kanak. Mereka memerlukan banyak vitamin dan nutrien. Jika tidak, gangguan pertumbuhan dan kekurangan penyakit yang tiba-tiba boleh menjadi akibat dari penyembuhan chamfering yang tidak dipertimbangkan. Juga a sejuk atau penyakit kronik sistem imun adalah kriteria pengecualian untuk chamfering. Kerana pada masa penyakit seperti itu tubuh memerlukan semua kekuatan dan dengan itu nutrien untuk pemulihan dan / atau pertahanan gangguan imun. Jika tidak, gambaran klinikal boleh menjadi semakin teruk. Kerosakan orang yang tidak difikirkan penawar puasa boleh membawa hingga mengancam nyawa keadaan. Kekurangan mineral misalnya untuk tidak sihat jantung bahaya besar. Risiko yang mungkin berlaku ialah masalah kardiovaskular hingga a jantung serang. Orang yang menderita kemurungan atau berperang kanser juga mesti menahan diri dari berpuasa. Kerana hanya dengan pemakanan seimbang ubat-ubatan yang diberikan dapat berfungsi sedemikian rupa, kerana ini sangat penting untuk penyembuhannya. Sekiranya komponen pemakanan hilang, kerosakan yang tidak dapat diperbaiki boleh mengakibatkan tubuh dari kelemahan yang ada. Kumpulan risiko yang disebutkan di sini sebagai contoh boleh membincangkan alternatif yang lebih lembut dengan doktor yang hadir dan bukannya penawar puasa. Yang istimewa diet dengan pengambilan nutrien yang mencukupi boleh memberi kesan pembersihan dan pemurnian yang serupa dengan berpuasa dalam jangka masa panjang.

Berhati-hati dengan gangguan hati dan buah pinggang, kehamilan dan gangguan makan.

Mereka yang menderita hati dan buah pinggang penyakit tidak semestinya menahan diri dari berpuasa. Dalam kaedah terapi puasa, seorang profesional perubatan sentiasa memantau fungsi kedua-dua organ. Namun bergantung pada penyakit organ mana yang ada, kerana beberapa beban dengan chamfering tidak akan memberikan kesan yang diinginkan dari pembuangan dan pembersihan. Tanpa iringan doktor, pesakit membahayakan nyawa mereka dan berisiko mengalami kegagalan organ, sekurang-kurangnya penurunan fungsi hati dan buah pinggang. Wanita hamil membahayakan diri mereka sendiri dan anak dengan penyembuhan chamfering. Kerosakan dan gangguan pertumbuhan dengan embrio kemungkinan ada risiko. Puasa juga pantang larang bagi ibu menyusu setelah melahirkan. Kerana sekarang badan mesti menyesuaikan hormon secara semula jadi dan menghasilkan makanan yang sama untuk bayi. Sesiapa yang berpuasa sekarang, mungkin kerana tidak difahami kesihatan dan kesedaran badan, risiko penyakit baru atau kemunculan penyakit lama. Bayi juga tidak akan mendapat keseimbangan diet sekiranya wanita yang menyusu tidak makan dalam waktu yang sangat produktif secara fizikal ini. Seorang gangguan makan secara kekal menyebabkan pengambilan nutrien yang tidak seimbang. Sesiapa yang sekarang berpuasa dengan ketat mempertaruhkan nyawanya, sekurang-kurangnya peningkatan gangguan makan. Pesakit dengan gangguan makan berminat untuk berpuasa terutamanya kerana penurunan berat badan yang diinginkan. Kesannya tidak akan berlaku bagaimanapun atau selepas akhir penyembuhan chamfering, kesan Jojo dipromosikan. Ini hanya boleh memperburuk penderitaan psikologi mereka yang terjejas.

Pengaruh puasa terhadap ubat

Ubat-ubatan disesuaikan mengikut dosnya mengikut berat badan, tahap penyakit dan ciri-ciri peribadi yang lain. Dalam prosesnya, doktor yang memberi resep menganggap normal diet. Namun, jika tubuh tidak menerima pengambilan makanan biasa ini melalui puasa, perlu dikhuatiri berlebihan dos ubat-ubatan tertentu. Juga perut dan usus sangat dimuat pada masa itu oleh bahan aktif ubat-ubatan. Bukan tanpa sebab ada cadangan untuk diambil tablet, kapan dan makanan apa yang harus dibawa ke ubat. Makanan dan cecair yang disyorkan ini memastikan kesan optimum memandangkan ciri-ciri badan lain yang ada. Mereka yang hanya perlu minum ubat sementara mungkin dapat berbincang dengan doktor mereka tentang kemungkinan memulakan puasa setelah akhir pentadbiran. Sekiranya, sebaliknya, ia adalah ubat untuk penyakit kronik, maka berpuasa demi kesihatan tidak dapat dilupakan. Bergantung pada jenis penyakit kronik, bagaimanapun, terdapat alternatif homeopati dalam beberapa kes. Dengan ini, overdosis yang terlalu drastik dapat dielakkan dalam tempoh puasa. Namun, walaupun sekarang adalah penting untuk menyedari bahawa berpuasa bukanlah makanan. Oleh itu, jika satu-satunya tujuan penawarnya adalah untuk mengurangkan berat badan, ada cara yang lebih lembut dan lebih berkelanjutan untuk melakukannya, di mana mereka yang terkena dampak tidak harus menghentikan pengambilan makanan mereka dan masih dapat menurunkan berat badan.

Puasa menguntungkan tekanan darah tinggi dan diabetes

Dalam keadaan yang baik, puasa dapat memberi kesan positif kepada orang darah tekanan. Walau bagaimanapun, pengiring oleh doktor yang hadir juga merupakan syarat mutlak di sini. Juga mesti dijelaskan sebelum memulakan penyembuhan chamfering dengan tepat, apa yang menyebabkannya tekanan darah tinggi. Kerana beberapa pelepasan penyakit biasanya kronik ini lebih disukai oleh pengambilan makanan. Sangat turun naik darah tekanan dengan titik tekanan tinggi yang berbahaya boleh menjadi akibat yang berisiko. Anggapan bahawa tekanan darah tinggi boleh diperangi dengan penurunan berat badan adalah ketidakpercayaan. Ia bergantung pada keseluruhan fizikal keadaan, dan ini menjadi lebih baik pada pesakit dengan tekanan darah tinggi dengan ubat yang munasabah daripada dengan mengunyah. Berpuasa di kencing manis sama dikecualikan. Tidak ada pengecualian untuk ini menurut kencing manis menaip. Sebaliknya, badan bergantung pada pengambilan makanan secara berkala dalam nisbah nutrien yang seimbang. Sekiranya sama sekali pemakanan dengan kencing manis hendak diubah, boleh dibincangkan dengan doktor yang merawat mengenai Intervallfasten. Ini bukan pantang sepenuhnya dari makanan, tetapi lebih dari sekadar waktu biasa di antara waktu makan. Namun, walaupun dengan ini, risiko mengancam nyawa hipoglisemia tidak boleh dikesampingkan.

Apabila masuk akal untuk melepaskan puasa

Sekiranya anda memulakan a penawar puasa secara tergesa-gesa dan tanpa berunding dengan doktor anda, anda dapat mendorong perkembangan beberapa penyakit yang disebutkan. Ini bukan tujuan berpuasa. Selambat-lambatnya dengan munculnya aduan yang belum diketahui seperti perubahan di jantung irama, darah tekanan rendah atau perut kesakitan, lawatan ke doktor tidak dapat dielakkan. Sekiranya aduan tersebut berlanjutan selama dua hari, penawarnya harus segera dihentikan dan badannya mesti dibina semula. Juga di sini kehadiran perubatan adalah kaedah yang selamat, untuk mengelakkan kerosakan. Gangguan penyembuhan chamfering harus dipertimbangkan juga dengan manusia yang benar-benar sihat, sebaik sahaja gejala muncul seperti berterusan keletihan, degupan jantung atau kelemahan yang tidak dapat dijelaskan. Perkara ini jarang berlaku semasa chamfering yang disertai dan selalu menjadi tanda untuk fakta bahawa tubuh seketika berlebihan akibat pengeluaran makanan. Segala bentuk puasa memerlukan panjang pembelajaran proses. Sekiranya ini dapat diatasi secara wajar dan bersama dengan doktor, banyak risiko dengan chamfering dapat dielakkan. Puasa tidak boleh dikelirukan dengan diet yang ketat. Untuk penurunan berat badan kekal yang diingini, kaedah lain lebih sesuai. Hanya dengan berjumpa doktor, banyak risiko penyembuhan chamfering dapat dielakkan. Selalunya, puasa tidak boleh dilakukan sama sekali, dan jika timbul gejala, lebih baik menghentikan penawarnya dengan segera.