Kurangkan tekanan | Tekanan - Adakah anda juga terpengaruh dengannya?

Mengurangkan tekanan

Pertama dan paling utama, tekanan berlaku pada kepala apabila anda terlalu memikirkan pekerjaan, masa depan dan kehidupan. Oleh itu, penting untuk meluangkan masa dari semasa ke semasa. Kaedah paling mudah untuk mengurangkan tekanan adalah untuk menghilangkan faktor-faktor yang menyebabkannya.

Oleh kerana ini dalam banyak kes, hanya mungkin dilakukan pada tahap yang terbatas, alternatif harus dicari yang memberi kesan kepada orang yang terkena mengimbangi dan dengan itu mewujudkan keseimbangan tekanan. Di sini setiap orang mesti memutuskan dan mencuba secara individu bentuk terapi tekanan yang paling sesuai. Untuk kemungkinan untuk mengurangkan tekanan menjalani urutan yang menenangkan, sebahagiannya dengan minyak khas, yang memberi sumbangan tambahan kepada jaminan, terapi aroma, yang mana ia berfungsi dengan bau, yang semestinya memberi kesan yang menenangkan.

Mengimbangkan sukan seperti yoga or Pilates dan juga am kelonggaran terapi dan meditasi boleh tolong. Tidur yang cukup dan sukan biasa juga dapat membantu mengimbangi keluar dari kehidupan seharian yang sibuk. Sekiranya anda mempunyai perasaan bahawa anda tidak dapat mengatasi keadaan anda sendiri, pergi ke doktor juga tidak memalukan. Ia juga membantu banyak orang untuk membincangkan masalah dan ketakutan mereka. Doktor mungkin dapat memulakan terapi sehingga orang yang terkena penyakit dapat dibantu dalam jangka masa panjang.

Tekanan Batu

Tekanan tekanan, dari kubus fidget Inggeris (kegelisahan), adalah penemuan yang agak baru, yang seharusnya dapat membantu dalam situasi tertekan untuk mempunyai sejenis injap, dengan tekanan yang seimbang. Prinsipnya mudah, ia adalah kubus enam sisi kecil. Perkara yang istimewa ialah setiap sisi dibina khas, ini dijelaskan di bawah: Pernafasan: Sisi ini memiliki takik, yang dimodelkan setelah batu bimbang.

Mengusap sebelah seharusnya mengurangkan kebimbangan dan memberi kesan yang menenangkan. Glide: Bahagian ini mempunyai sejenis joystick mini yang dapat digerakkan bolak-balik dengan jari. Klik: Di halaman ini terdapat 5 butang yang diklik ketika dipicu (3 terdengar, 2 taktil).

Gulung: Berikut adalah bola kecil yang tertanam di dalam kubus bersama dengan 3 roda gigi kecil. Ini boleh dihidupkan dengan mudah dengan jari sekiranya perlu. Suis: Terdapat suis kecil di sebelah ini yang dapat dikendalikan dengan satu jari.

Belok: Terdapat cakera berputar kecil di halaman terakhir. Semua orang tahu situasi tertekan di mana tabiat menjengkelkan seperti menggigit kuku anda, mengklik bolpoin dan banyak yang lain berlaku. Walau bagaimanapun, tabiat ini tidak dapat diterima oleh masyarakat dan oleh itu ditindas oleh banyak orang. Pengilang Stress Cube percaya bahawa penindasan itu buruk dan mendorong tekanan negatif.

Oleh itu, Stress Cube bertujuan untuk memberikan penawar. Ia boleh dibeli dengan wang kecil di Internet.

  1. Pernafasan: Bahagian ini memiliki takik yang menyerupai batu bimbang. Mengusap sebelah dikatakan dapat mengurangkan kegelisahan dan memberi kesan yang menenangkan.
  2. Meluncur: Di halaman ini terdapat sejenis kayu bedik mini yang dapat digerakkan bolak-balik dengan jari anda.
  3. Klik: Di halaman ini terdapat 5 butang yang diklik ketika dicetuskan (3 terdengar, 2 taktil).
  4. Bergolek: Di sini bola kecil tertanam di dalam kubus bersama dengan 3 roda gigi kecil. Ini boleh dipusingkan dengan jari dengan mudah jika perlu.
  5. Suis: Terdapat suis kecil di sebelah ini yang dapat dikendalikan dengan satu jari.
  6. Putar: Di halaman terakhir terdapat cakera kecil yang boleh dipusingkan.