Latihan kekuatan dan pembakaran lemak

Sinonim dalam erti kata yang lebih luas

pembinaan otot, latihan aerobik, kekuatan, kaedah latihan, penurunan berat badan, bina badan

Latihan Kekuatan Definisi

Latihan kekuatan adalah manifestasi bersyarat, yang terutama bertujuan untuk meningkatkan jisim otot. Namun, dalam beberapa tahun kebelakangan ini, ini semakin mantap dalam sukan lain dan sejak itu dianggap lebih daripada sekadar mengangkat dumbbell monoton di kecergasan studio. Terutama sukan pencegahan dan pemulihan yang bertujuan untuk mengatasi penyakit peradaban seperti kekurangan pergerakan dan Düsbalancen dari otot untuk mencegah atau memulihkan. Digunakan khas latihan berat tidak boleh dikecualikan juga dari pelbagai latihan membakar lemak hari ini tidak lagi. Setiap moden pelan latihan untuk mengurangkan lemak badan mesti merangkumi latihan untuk menguatkan otot.

Definisi Berani

Lemak adalah simpanan tenaga penting untuk badan kita (). Berbanding dengan motor, tubuh manusia juga memerlukan tenaga untuk melakukan. Selain penyimpanan karbohidrat, simpanan lemak adalah asas untuk prestasi sukan. Namun, masalah dengan sistem penyimpanan ini adalah bahawa tubuh dapat menyimpan lemak yang tidak diperiksa, yang membawa kepada lemak berat badan berlebihan.

Definisi berat badan berlebihan

Berat badan yang berlebihan ditakrifkan sebagai penyimpangan dari berat normal. Oleh kerana berat badan manusia tidak hanya ditentukan oleh lemak, berat badan berlebihan juga boleh disebabkan oleh faktor lain seperti peningkatan jisim otot. Tidak ada yang akan mengatakan bahawa atlet kekuatan terlatih mempunyai terlalu banyak lemak badan.

Kaedah yang paling terkenal ketika ini untuk menentukan berat badan berlebihan adalah BMI yang disebut (Indeks Jisim badan). Ia dikira dengan membahagikan berat badan dalam kg dengan ketinggian dalam m kuasa dua. Contoh: 75 kg (1,83) 2 = 22.

4 Masalah penurunan berat badan adalah masalah cetek tetapi penting ketika kehilangan berat badan melalui sukan, yang sering diabaikan. Ciri penting penurunan berat badan ditakrifkan sebagai berat yang ditunjukkan pada timbangan. Melalui sukan dan terutamanya di latihan kekuatan, berat badan malah boleh meningkat kerana peningkatan jisim otot.

Akibatnya, kejayaan dalam kehilangan berat badan dipalsukan oleh timbangan dan sering menyebabkan hilangnya motivasi. Lebih penting daripada paparan skala adalah perasaan peribadi yang dikembangkan oleh seseorang melalui sukan. Siapa yang tidak mahu melakukan tanpa kawalan elektronik harus mendapatkan skala dengan pengukuran lemak badan.

Semasa berusaha menurunkan berat badan, sering kali terdapat penurunan berat badan, tetapi kegembiraan kehilangan berat badan tidak tahan lama, kerana setelah berakhirnya diet badan memulihkan kusyennya, dan lebih teruk lagi, berat badan bahkan meningkat di atas tahap permulaan sebelum diet. Sekiranya prosedur ini diulang beberapa kali, ia dipanggil yo-yo. Pengambilan makanan yang berkurangan meningkatkan risiko tenaga negatif mengimbangi.

Contohnya, badan anda membakar sekitar 1700 kcal tenaga setiap hari. Sekiranya pengambilan makanan anda adalah jumlah ini, anda akan mengekalkan berat badan anda. Apa-apa yang berada di bawah nilai ini semasa pengambilan makanan membawa kepada penurunan berat badan, apa-apa yang melebihi nilai 1700 kcal

Segala-galanya bersuara untuk mengekalkan tenaga yang anda ambil melalui makanan serendah mungkin (kurang makanan). Tetapi ini mempunyai akibat yang boleh membawa maut. Dengan pengurangan pengambilan makanan, badan dapat menyesuaikan diri.

Penggunaan tenaga setiap hari selepas diet tidak lagi 1700 kcal, tetapi 1400 kcal (kadar metabolisme basal dikurangkan). Sekiranya anda makan secara normal lagi selepas diet, tenaga mengimbangi tidak lagi betul dan anda menambah berat badan. Selepas setiap diet semakin banyak.

Tubuh manusia membakar lemak dan karbohidrat sepanjang masa. Penggunaan tenaga ini disebut kadar metabolisme basal. Jumlah tenaga yang melebihi kadar metabolisme basal setiap hari disebut kadar metabolisme prestasi atau tenaga (bekerja).

Ia bergantung pada sukan kerja otot yang anda lakukan. Matlamat untuk pembakaran lemak latihan melalui latihan kekuatan bukan untuk memastikan penggunaan daya setinggi mungkin, tetapi untuk meningkatkan kadar metabolisme basal. Ini dilakukan melalui sukan yang disasarkan secara berkala.