Latihan kekuatan untuk wanita

Pengenalan

Walaupun nampaknya tidak dapat dibayangkan, wanita mewakili dengan sekitar 66% bahagian anggota Fitnessstudios yang jauh lebih besar daripada peserta lelaki. Keinginan untuk mencari sosok yang lebih baik lebih ketara dengan wanita berbanding dengan lelaki. Banyak penyedia sukan telah bertindak balas dan bertapak kecergasan studio yang ditujukan terutamanya untuk keperluan wanita. Walau bagaimanapun, bukan lebih baik latihan pada pelbagai kekuatan mesin, tetapi kekuatan yang disasarkan ketahanan program dalam pelbagai kursus, atau peralatan ketahanan khas, yang dikunjungi dan digunakan oleh wanita.

maklumat am

Bagi banyak wanita, latihan berat terus sinonim dengan otot besar dan penampilan pelbagai wanita, yang kesan visualnya dapat dibandingkan dengan lelaki yang terlatih. Namun, ketakutan ini sama sekali tidak berasas, kerana penampilan seperti itu tidak dapat dicapai dengan latihan konvensional. Wanita yang mengamalkan bina badan sukan sering berlatih dengan jumlah latihan peralatan melebihi 3 jam setiap hari. Dalam beberapa kes, penampilan luaran menunjukkan ciri-ciri wajah lelaki, yang dapat disimpulkan dari pengambilan tambahan seks lelaki hormon. Penyatuan pelbagai latihan pada latihan kekuatan mesin di samping disasarkan ketahanan latihan tidak akan membawa kepada kumpulan otot yang besar.

Matlamat

Ketika menyangkut persoalan cara yang betul latihan kekuatan bagi wanita, seseorang boleh menemui semua jenis tesis. Sekiranya ada yang memohon murni latihan kekuatan dengan bobot minimum, sekali lagi banyak forum mengesyorkan latihan kekuatan yang disusun dengan cara yang sama sebagai salah satu pengunjung studio lelaki. Ada yang mengesyorkan suci ketahanan latihan mesin, sementara yang lain bersumpah dengan latihan mesin.

Pada dasarnya, persoalan kaedah yang betul, jumlah set dan pilihan intensiti sukar dijawab secara umum. Setiap lelaki dan wanita pergi ke gim atau ke latihan ketahanan dengan prasyarat yang berbeza dan jangkaan dan objektif yang berbeza. Pada prinsipnya, organisma wanita berfungsi sama dengan lelaki.

Otot wanita bertindak balas terhadap rangsangan latihan dengan cara yang sama seperti lelaki. Walau bagaimanapun, kerana lebih tinggi testosteron tahap, atlet lelaki mempunyai simptom penyesuaian yang lebih tinggi dan cepat dari segi penumpukan otot. Namun, adalah kenyataan bahawa lelaki cenderung lebih suka membina otot, sementara wanita lebih suka pengurangan berat badan dan pengetatan kulit secara umum.

Senamrobik, aerobik langkah, tae-bo dan penawar lain harus disatukan atau dikekalkan dalam latihan untuk wanita. Disasarkan latihan ketahanan adalah dan kekal No. 1 dalam sasaran pembakaran lemak.

Apa yang telah berubah dalam beberapa tahun terakhir: Pada masa lalu dikatakan, siapa yang ingin menurunkan berat badan, harus menyelesaikan program ketekunan murni. Hari ini kita mengetahui bahawa latihan kekuatan yang disasarkan dengan peningkatan jisim otot menghasilkan peningkatan umum pada tahun pembakaran lemak, kerana otot membakar lemak. Oleh itu, adalah wajar bagi wanita di gim untuk bekerja dengan berat badan dari semasa ke semasa.

Pernyataan wanita tidak boleh mengikuti kursus, tetapi berlatih seperti lelaki, adalah salah. Perundingan profesional oleh kakitangan terlatih harus dilakukan dalam setiap keadaan sebelum setiap latihan. A kecergasan pelatih menyedari kehendak mereka dan dapat mencipta a pelan latihan untuk tujuan yang diinginkan. Rancangan latihan tidak boleh dibuat hanya berdasarkan maklumat sewenang-wenangnya dari Internet.